معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد؛

قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» ابزار بزرگ و مترقی برای شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان

دهقانی فیروز آبادی گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان باید اجرا شود و این قانون ابزار بزرگ و مترقی برای شکل گیری اقتصاد دانش بنیان است.
کد خبر: ۵۸۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ - 09May 2023

قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» ابزار مترقی برای شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری ایران امروز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌) آغاز به کار کرد و مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، با عنوان اینوتکس ۲۰۲۳، با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی صفاری‌نیا ریاست پارک فناوری پردیس و عوامل اجرایی برگزار شد.

اندرو فورسنکو، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در علم و فناوری نیز میهمان ویژه این مراسم بود.

یک ابزار بزرگ و مترقی برای شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه این مراسم اظهار داشت: در ١٢ سال گذشته روند‌های متعددی را تجربه کردیم و امروز درخت زیست بوم فناوری کشور به اندازه کافی بزرگ شده است. آسیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و امروز فرصتی است که نهال‌هایی که به درخت تبدیل شدند در سطوح عالی‌تر حمایت شوند.

دهقانی فیروز آبادی گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان باید اجرا شود و این قانون ابزار بزرگ و مترقی برای شکل گیری اقتصاد دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه در دو حوزه فرصت سازی برای بازار داخلی و خارجی در معاونت علمی برنامه ریزی گسترده‌ای انجام شده است همچنین در نقطه مقابل برای زنده ماندن زیست بوم بر مبنای تجربه‌های ١٠ سال گذشته با توجه به فرصت‌های اقتصادی در حوزه فناوری نرم و دیجیتال، سلامت، معدن، امنیت غذایی و... فرصت‌های بزرگ ایجاد کردیم، گفت: سال گذشته قریب به ٣ میلیارد دلار موافقت نامه برای تجهیزات فناوری بسته شد که این امر نوید بازار پر رونق برای دانش بنیان‌های تراز کشور است.

دهقانی فیروز آبادی گفت: طی هفته‌های ظیش رو بسته حمایت‌های ویژه برای دانش بنیان‌های نوپا برنامه ریزی شده است که بستر حاصل خیزی برای شکل گیری دانش بنیان‌های نوپا ایجاد می‌کنیم.

هدف اینوتکس، ارتقای رتبه نوآوری ایران در جهان است

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس، در برنامه افتتاحیه اینوتکس ۲۰۲۳، این نمایشگاه را یک مگارویداد نامید و اظهار کرد: اینوتکس عملا تبدیل به یک مگارویداد حوزه علم و فناوری کشور شده است که تلاش می‌کند همه بازیگران زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری را زیر یک سقف گرد هم آورد. بسیاری از مخاطبین برنامه صرفا برای بازدید از نمایشگاه حضور ندارند، بلکه فرصت آشنایی و شبکه‌سازی کسب‌وکار‌ها و همچنین فرصتی برای معرفی محصولات و خدمات فناورانه در عرصه بین‌الملل است.

وی هدف رویداد اینوتکس را افزایش سطح نوآوری در کشور دانست و افزود: امیدواریم برگزاری سالانه رویداد توسعه کمی و کیفی زیست‌بوم نوآوری و فناوری و همچنین ارتقای رتبه نوآوری ایران در جهان کمک کند. در دوره جدید اینوتکس برگزاری و رونمایی از رویداد ویژه تأمین مالی فینوتکس را نیز داریم که محلی برای حضور نهاد‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و بازیگران مختلف تأمین مالی زیست‌بوم کارآفرینی است.

صفاری نیا اظهار داشت: در درجه اول مؤسس و متولی اینوتکس، پارک فناوری پردیس است و در این ۱۲ سال، این پارک تبدیل به یک منطقه نوآوری با زیست‌بوم کامل و محل حضور بازیگران مختلف کارآفرینی تبدیل شده است. صد‌ها شرکت فناور ایرانی و غیر ایرانی، با بیش از ۹۰۰۰ متخصص و با یک ابعاد جامع شهری و مسکونی در پارک موجود هستند.

رئیس پارک فناوری پردیس تأکید کرد: مجموعه شرکت‌های فناور موجود در پارک شامل مزایای منطقه آزاد مانند معافیت‌های مالیاتی ویژه برخوردار هستند. پارک شامل یک شبکه بین‌الملل است و محصولات فناوران آن در نزدیک یه ۴۰ کشور دنیا عرضه می‌شود. امید ما این است که در آینده‌ای نه چندان دور سهمی بزرگ از اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشیم و شرایط را برای حضور و فعالیت ده‌ها هزار فناور دیگر و سرمایه‌های آتی کشور که جوانان هستند فراهم کنیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار