امام جمعه یاسوج:

حکیم ابوالقاسم فردوسی از زبان فارسی حراست کرد

آیت‌الله «حسینی» گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی یک مسلمان ایرانی باغیرت بود و بسیار لطیف و ظریف از زبان فارسی حراست کرد و می‌تواند الگویی برای ما در غیرت دینی، ملی و مذهبی باشد.
کد خبر: ۵۸۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ - 12May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، آیت‌الله «سید نصیر حسینی» امام جمعه یاسوج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی، اظهار داشت: حکیم ابوالقاسم فردوسی یک مسلمان ایرانی باغیرت بود و بسیار لطیف و ظریف از زبان فارسی حراست کرد و می‌تواند الگویی برای ما در غیرت دینی، ملی و مذهبی باشد.

وی با بیان برخی از اشعار و ابیات حکیم فردوسی طوسی، افزود: علاوه بر اینکه باید شاهنامه بخوانیم باید پند و اندرزهای آن را نیز گوش فرا دهیم زیرا برخی اینقدر بی‌غیرت هستند که وطن خود را در اختیار دشمن قرار می دهند مثل بختیار خائن که در دوره دفاع مقدس می‌گفت که ما و صدام در راستای یک هدف حرکت می کنیم باید از شاهنامه غیرت دینی و وطنی را یاد بگیریم.

حسینی یادآور شد: در تمام دوره های پهلوی و قاجار قسمت زیادی از کشور ما را جدا کردند اما خوشبختانه به واسطه غیرت دینی، دشمن نتوانست در این دوره ذره ای از خاک ایران را جدا کند.

وی سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام همام که تربیت کننده دانشمندان و فرهیختگان زیادی بود و قدر مسلم حق بزرگی بر گردن عالم تشیع دارد مکتب شیعه جعفری را پایه گذاری کرد و آنچه امروز داریم همه به واسطه خدمات و مجاهدات آن امام بزرگوار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها