استقبال مردم دیار میرزاکوچک از خادمان حرم رضوی در رشت

مراسم استقبال از کاروان خادمین حرم مطهر رضوی از میدان صیقلان تا حرم فاطمه اخری (س) رشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹ - 26May 2023

استقبال مردم دیار میرزاکوچک از خادمان حرم رضوی در رشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، مراسم استقبال از کاروان خادمین حرم مطهر رضوی همراه با اهدای گل به خادمان عصر امروز از میدان صیقلان تا حرم فاطمه اخری (س) رشت برگزار شد.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه مردم گیلان همچون دیگر مردم ایران اسلامی، عشق و طرفداری خود نسبت به اهل‌بیت و امام رضا(ع) را نشان دادند اظهار داشت: آبروی ما از امام رضاست لذا تمام مردم ایران که رنگ امام رضایی پیدا کردند عزیز هستند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری با اشاره به مراسم استقبال از خادمان رضوی در حرم مطهر فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) در رشت تصریح کرد: توکل به خدا، رنگ امام رضایی است و توکل به خدا یعنی باور داشته باشیم که خداوند بزرگترین قدرت است و وقتی خدا را باور کردیم از چیزی نمی‌ترسیم.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خدا توکل داشت و همین توکل سبب شده بود که بگوید «من از چیزی نمی‌ترسم» افزود: مردمِ ایران با خدا هستند و این خداباوری و توکل بر خدا سبب شد که شاه، صدام، آمریکا و اسراییل هیچ غلطی نتوانند بکنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت گفت: رنگ مکتب اهل‌بیت(ع) در واقع توکل به خدا، توسل به اهل‌بیت و حفظ حیا و عفت است؛ حضرت فاطمه زهرا(س) مادر امام رضا بودند که بین در و دیوار، چادرشان را حفظ کردند.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد چادر را از سر زنان جامعه بکشد زیرا زمانی‌که زنان، بی‌حیا و مردان بی‌غیرت شوند، فرزندان نیز سرباز امام زمان(عج) نخواهند شد.

وی با بیان اینکه امثال شهید سیرت‌نیاها از دامن پاک مادران‌شان مدافع حرم اهل‌بیت شدند عنوان کرد: این مملکت، کشور امام رضا و اهل‌بیت است و رنگ امام رضا(ع) هم رنگ معنویت، دعا و مناجات است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت کمک به فقرا و نیازمندان خاطرنشان کرد: باعزت و بی‌منت به فقرا کمک شود و اگر به فکر فقرا باشیم، خدا هم به ما رحم خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار