دیدار «محمد عبدالسلام» با وزیر امور خارجه در مسقط

مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن با امیرعبداللهیان در مسقط دیدار و از حمایت‌های معنوی ایران از ملت یمن و تلاش‌های آن برای پایان بخشیدن به رنج‌های بیشمار مردم این کشور قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۹۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳ - 21June 2023

دیدار محمد عبدالسلام با امیرعبداللهیان در مسقطبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور جمهوری اسلامی ایران که در عمان حضور دارد، دیدار و گفتگو کرد. آخرین تحولات یمن محور این گفتگو‌ها بود.

محمد عبدالسلام در این دیدار، ضمن تشکر از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از ملت یمن و تلاش‌های ایران برای پایان بخشیدن به رنج‌های بیشمار مردم این کشور، گزارشی از آخرین وضعیت بحران در این کشور، مذاکرات با دولت عربستان، همکاری‌ها با سازمان ملل متحد و نیز وضعیت انسانی این کشور ارائه کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با تجلیل از ملت بزرگ، صبور و مقاوم یمن، حمایت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تصمیم ملت یمن در خصوص نحوه پایان بخشیدن به بحران چندین ساله این کشور را اعلام کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی و در مقصد دوم سفرش به حوزه خلیج فارس در مسقط پایتخت عمان حضور دارد.

مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن پنجم اردیبهشت ماه نیز با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرده بود. محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن نیز در آن دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران از یمن، آخرین وضعیت گفتگو با عربستان سعودی در صنعاء در حوزه‌های مختلف را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان پیش از این هم به قطر سفر کرده بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار