مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا عنوان کرد؛

جهش ۲ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه شهید «سلیمی» نکا

«ادبی فیروزجایی» گفت: تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۵۹۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ - 26June 2023

جهش ۲ درصدی تولید انرژی خالص در نیروگاه نکابه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «نوراله ادبی فیروزجائی» مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون و ۴۶۶ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در سه ماه گذشته حدود ۸۲ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و ۱۸ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: در سه ماه ابتدای امسال بیش از ۱۹.۵ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش فزاینده دمای هوا در کشور بیان کرد: برای ارتقاء آمادگی واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف فصل تابستان، با تلاش‌های شبانه روزی همکاران ما عملیات تعمیرات اساسی واحد دو گازی و بویلر ۲ بازیاب بلوک سیکل ترکیبی و همچنین تعمیرات میاندوره‌ای و بازدید‌های دور‌های همه واحد‌های نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی به اتمام رسید.

این مسئول گفت: همکاران ما با توجه به فرایند سخت تولید برق بی وقفه در تلاش هستند تا در تولید مطمئن و پایدار برق و نیز آسایش مردم خللی بوجود نیاید، اما از مشترکان فهیم تقاضا داریم که مثل همیشه با مدیریت کردن مصارف انرژی خود در زمان‌های اوج مصرف، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا ان شاءالله پیک مصرف تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار