نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون مسن در امور مختلف/ حوزه‌های علمیه پاسخگوی نیازهای روز باشند

آیت‌الله «عبادی» گفت: منبری‌هایی مستقل در طول تاریخ داشته‌ایم که وجودشان برکات دارد و اکنون هم هستند، اما یا پیر یا کمرنگ هستند لذا با این همه نیاز به تبلیغات به ویژه که ماه محرم و صفر نزدیک است باید زمینه برای فعالیت این منبری‌ها و نیرو‌های ذخیره (روحانیون سن بالا) فراهم و از وجودشان حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.
کد خبر: ۵۹۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ - 27June 2023

یثبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالعلی پوراکبر کرانی» معاون امور مدارس و آموزش حوزه‌های علمیه کشور، اظهار داشت: حوزه علمیه که از برکات وجود امام باقر(ع) است ستون دین و اسلام و جامعه است و بقیه همه مصرف‌کننده هستند اما حوزه علمیه تولیدکننده است.

وی گفت: بازسازی جایگاه قم و حوزه علمیه اصلی‌ترین مسئله است و امروز شاهد شکوه روحانیت هستیم و فتنه‌هایی که می‌آید ظاهرش آزاردهنده است اما باطن آن یک لوازمی دارد که آن لوازم مایه امیدواری است ولی از وضع موجود باید بیشتر بهره‌برداری شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در دوران‌هایی که ما همه خواب بودیم دشمن همواره بیدار بوده و طرح و نقشه‌های کارشناسی شده خود را تعقیب کرده و بدترین آسیب‌ها را به ما رسانده است، اضافه کرد: گذر زمان به نفع اسلام و انقلاب است.

آیت‌الله عبادی گفت: آسیب‌هایی که دشمن به عنوان ریشه‌کن کرن حوزه‌های علمیه داشتند نتیجه معکوس می‌دهد و حتی اگر کمیت‌ها را پایین بیاورد اما کیفیت‌ها را افزایش می‌دهد و امروز حوزه‌های علمیه در رشته‌های مختلف ورود کرده که باید باز هم مطابق با نیاز زمان این مسائل ریز شود و پاسخگوی نیازهای دنیا باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مشوق‌ها برای نسل آینده این است که وجود روحانیون سن بالا مؤثر است و از وجودشان بهره‌برداری حداکثری می‌شود و همچنین در زمینه کمبود روحانی برای تبلیغات و نماز جماعت مساجد استان باید طرحی کارشناسی شده برای روحانیونی با سنین بالا داشته باشیم که رشد علمی خاصی در حوزه علمیه برای آنان ممکن نیست تا ضمن حفظ همه شئون، به شهر و مساجد خود برای تبلیغات و امام جماعت مساجد برگردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: منبری‌هایی مستقل در طول تاریخ داشته‌ایم که وجودشان برکات دارد و اکنون هم هستند اما یا پیر یا کمرنگ هستند لذا با این همه نیاز به تبلیغات به ویژه که ماه محرم و صفر نزدیک است باید زمینه  برای فعالیت این منبری‌ها و نیروهای ذخیره (روحانیون سن بالا) فراهم و از وجودشان حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار