در یک دیدار دیپلماتیک مطرح شد؛

امیرعبداللهیان: ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با هند ندارد/ عضویت تهران در شانگهای فرصتی تازه برای گسترش همکاری‌ها است

امیرعبداللهیان پروژه راهبردی بندر چابهار را مهم توصیف کرد و با اشاره به تاریخ غنی و ممتاز همکاریهای مشترک و دوستانه ایران و هند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با هند ندارد.
کد خبر: ۶۰۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ - 05July 2023

امیرعبداللهیان: ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با هند ندارد/ عضویت تهران در شانگهای فرصتی تازه برای گسترش همکاری‌ها استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ویکرام میسری» معاون بین الملل مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار از حمایت هند برای عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای قدردانی و بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت این سازمان در توسعه همکاریهای اقتصادی دوجانبه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پروژه راهبردی بندر چابهار را مهم توصیف کرد و با اشاره به تاریخ غنی و ممتاز همکاریهای مشترک و دوستانه ایران و هند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با هند ندارد.

امیر عبداللهیان ابراز امیدواری کرد: شاهد فصل تازه ای از همکاری در پیشبرد پروژه بندر چابهار و کریدور شمال-جنوب را شاهد باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ابراز قدردانی از برگزاری خوب جلسه سران شانگهای به ریاست نخست وزیر هند و ابلاغ سلام صمیمانه رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران به نخست وزیر هند، دیدار و مشورت‌های مستمر سران را حائز اهمیت در پیشبرد همکاریهای دوجانبه خواند.

«ویکرام میسری» در این دیدار، عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای را تبریک گفته و الحاق ایران به این سازمان را موجب فرصت‌های تازه برای گسترش همکاریهای دو کشور ارزیابی کرد.

وی با اشاره به مذاکرات مثبت خود با همتایان ایرانی و روس در خصوص پروژه کریدور شمال -جنوب، مسائل زیرساختی و اداری موجود را در مذاکرات سه جانبه قابل رفع دانسته و ابراز امیدواری کرد: همکاریهای فی مابین تداوم یافته، بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار