مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران:

خبرنگاران در آگاهی بخشی جامعه نقش بی‌بدیل دارند

«آهنگر» گفت: نقش بی‌بدیل خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه بر کسی پوشیده نیست.
کد خبر: ۶۰۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ - 08August 2023

خبرنگاران در آگاهی بخشی جامعه نقش بی‌بدیل دارندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

از دیرباز وقایع‌نگاری به شیوه‌های مختلف در جوامع بشری مرسوم بوده است. گاهی این مهم به شکل نقل‌ها و روایت‌های سینه به سینه و گاهی به صورت نگاشته دست به دست می‌شد که یکی از مهمترین ارکان ماندگاری اتفاقات و رویداد‌های مهم در تاریخ، همین مرقومه‌هاست که توسط کاتبان به رشته تحریر درآمده و به عنوان گواهی و مستند تاریخی باقی مانده است.

امروزه نیز با رونق مطبوعات و رسانه‌های مختلف مکتوب و برخط در بستر‌های مجازی و شبکه جهانی، مهمترین نقش را راویان برعهده دارند، روایتگرانی که به عنوان خبرنگار در پیشانی وقایع، رویداد‌ها و اتفاقات به هنگام و نابهنگام و در بزنگاه‌های پرمخاطره و پرحادثه حضور دارند و لحظه به لحظه آن واقعه را با نگارش و گزارش به تصویر می‌کشند و روایت می‌کنند.

نقش بی‌بدیل آن‌ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و از طرفی جامعه نیز از آن‌ها انتظاراتی دارد تا در انعکاس اخبار و رویداد‌ها با نهایت دقت، سرعت، صداقت و شفافیت از هیچ کوششی فروگذار نکنند و این مهم مسئولیت اجتماعی خبرنگاران را چندین برابر می‌کند تا رسالت خود را در برابر جامعه به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند.

ضمن گرامیداشت روز ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» و روز خبرنگار از جامعه بزرگ رسانه و مطبوعات استان به ویژه خبرنگاران به جهت تلاش‌های شبانه روزی، بی‌شائبه و بی‌وقفه صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری می‌نمایم و این روز را به شما اهالی ساعی مطبوعات، خبر و رسانه تبریک عرض می‌کنم و از آستان حضرت دوست، توفیقتان را مسألت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار