معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی:

شهدا استقامت را برای ما به ارمغان آوردند

امیر سرتیپ «شرفی» گفت: آنچه که شهدا به ما عنوان هدیه دادند امید و امیدواری بود، شهدا به ما یاد دادند که در برابر دشمن و مستکبران نباید سر خم کنیم، شهدا استقامت را برای ما به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۶۱۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ - 22August 2023

شهدا استقامت را برای ما به ارمغان آوردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، امیر سرتیپ «کیومرث شرفی» معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در نخستین یادواره ۱۳۰۹ شهید نیروی زمینی ارتش و سالگرد شهادت سرلشگر قهرمان دودانگه، با اشاره به آیات قرآن در مقام و منزلت شهدا، اظهار داشت: شهدا زنده‌اند و روزی مخصوص خود بهره‌مند می‌شوند و حاضر، ناظر و اثرگذار هستند.

وی با بیان اینکه شهدا دارای مقام شفاعت و ناظر بر اعمال ما هستند، افزود: شهدا دفاع مقدس و امام خمینی (ره) را درک کرده بودند و جان خودشان را در راه دفاع از اسلام تقدیم انقلاب کردند.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به مقام شامخ شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: ما فداکاری شهدا در راه استقلال و اقتدار مملکت و جلوگیری از تجاوز دشمن را دید‌ه‌ایم. شهدا هیچ توقعی نداشتند و هرچه داشتند در راه مردم دادند و نگذاشتند دشمن به کشور ما تعدی کند.

وی با بیان اینکه آن چه که از شهدا یاد داریم ایثار، مردانگی و ایستادگی در مقابل دشمنانی بود که قصد تعدی و تجاوز داشتند، افزود: شهدا به ما آموختند که چگونه دشمن را بشناسیم و در برابر آنان ایستادگی کنیم. دشمن شناسی آنان مثال‌زدنی است و دوست را از دشمن تشخیص دادند.

امیر سرتیپ شرفی با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه است که همیشه باید به یاد داشته باشیم، افزود: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم ۴۸ هزار شهید لاله‌گون در استقلال و از دست ندادن اراضی کشور نقش موثری داشته، که ۴۶ شهید نیروی زمینی و هزار و ۳۰۹ شهید نیروی زمینی ارتش در همدان، گواه این موضوع است.

وی با بیان اینکه شهدا هر آنچه داشتند در راه استقلال میهن فدا کردند، گفت: میزان سرافرازی هر ملت به میزان مجاهدت آن ملت در راه خدا بستگی دارد. مردم ما هر لحظه که انقلاب نیاز به کمک داشته در میدان بودند.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه اقتدار امروز کشورمان را مدیون شهدا و خانواده آنان هستیم، افزود: خانواده شهدا با بصیرت خود همچون حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) که عاشورا را ماندگار کردند راه شهدا را به همگان معرفی کردند.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه در کمین است، تصریح کرد: دشمن نقشه‌اش را عوض کرده و به جنگ شناختی ترکیبی روی آورده و اندیشه‌های جوانان را ما نشانه گرفته است. باید دشمن را شناخت و بصیرت داشت.

امیر سرتیپ شرفی تاکید کرد: ما متحد هستیم تا اجازه ندهیم یک کلام از رهبر انقلاب اسلامی بر روی زمین بماند. ما باید در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی ثابت قدم باشیم. امروز ارتش دست در دست سپاه، بسیج و مردم، متحدانه از استقلال جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.

وی عنوان کرد: آنچه که شهدا به ما عنوان هدیه دادند امید و امیدواری بود، شهدا به ما یاد دادند که در برابر دشمن و مستکبران نباید سر خم کنیم، شهدا استقامت را برای ما به ارمغان آوردند.

معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه فرهنگ شهادت، فرهنگ مجاهدت و امیدواری است، متذکر شد: هدف ما باید رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد و در این راه نیاز است که تقوی، آمادگی و صداقت داشته باشیم. باید دشمن را بشناسیم و در مقابلش و تمام موانع این مسیر ایستادگی داشته باشیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار