مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۳۴/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس: تسهیل واگذاری مجوز به شرکت‌های دانش‌بنیان توسط معاونت علمی ریاست جمهوری/ مجلس حامی شرکت‌های دانش‌بنیان است

حسین‌زاده گفت: یکی از اقدامات مهم و ضروری مربوط به دانش بنیان‌ها، تسهیل واگذاری مجوز‌ها بود که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت.
کد خبر: ۶۱۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۴ - 26August 2023

اقدام مهم دولت در تسهیل ورود شرکت‌ها به اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان/ رویکرد تحولی معاونت علمی در مشروط شدن حمایت‌ها به توسعه و پیشرفت«حسین حسین‌زاده» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به حمایت مجلس از دانش بنیان‌ها اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان در همه دنیا در دهه اخیر جهش بسیار بالایی داشتند و به همین دلیل نیاز بود مجلس شورای اسلامی، قوانین حمایتی را برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان مصوب کند و در همین راستا قانون حمایت از دانش بنیان‌ها و جهش تولید دانش بنیان تصویب شد.

حسین زاده ادامه داد: آنچه که در فضای عملیاتی وزارتخانه‌ها قابل مشاهده است، تلاش‌های زیاد خادمان مردم در این حوزه است؛ اما هنوز مشکلات بسیار و جای پیشرفت بیش‌تر وجود دارد. بسیاری از آسیب‌هایی که در حوزه انرژی و یا آلودگی هوای کلانشهر‌ها وجود دارد و سالانه نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می‌کند را می‌توان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بر طرف کرد.

وی افزود: برای رفع مشکلات آلودگی هوا و در حوزه انرژی نیاز به تشکیل کارگروه با حضور دستگاه‌های مرتبط است. آن‌ها می‌توانند با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان بسیاری از مشکلات را برطرف کنند. همچنین در سایر حوزه‌ها هم میتوان از آن‌ها استفاده کرد. دانش بنیان‌ها یک ظرفیت بالقوه هستند که باید به بالفعل تبدیل شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان تسهیل واگذاری مجوز‌ها توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از اقدامات مهم و ضروری مربوط به دانش بنیان‌ها که باید در سال‌های پیش انجام می‌شد، تسهیل واگذاری مجوز‌ها بود که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک تشکل واحد است در گذشته محل مراجعه برای رفع مشکلات دانش‌بنیان‌ها مشخص نبود؛ اما در حال حاضر معاونت علمی، محل مراجعه شرکت‌های دانش بنیان برای برطرف کردن مشکلات است.

حسین‌زاده ادامه داد: مشروط شدن حمایت معاونت علمی به توسعه و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان اقدام بسیار مهم تحولی بوده است و منجر به رشد شرکت‌های دانش بنیان می‌شود. بار‌ها دیده شده است که برخی از وزارتخانه‌ها برای انجام امورات کشوری، فراخوان داده‌اند و شرکت‌های دانش بنیان هم از آن استقبال کرده‌اند؛ اما مشکلات فضای بروکراسی اداری مانع عملکرد شرکت‌های دانش بنیان است و این اقدام معاونت علمی در راستای آسیب شناسی این موضوع است و مجلس از آن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار