مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ایجاد موکب فرهنگی برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در ایام اربعین

سرتیپ دوم «جعفری» گفت: همزمان با ورود زائرین حسینی از کشور پاکستان به ایران در مرز میرجاوه موکب فرهنگی شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در پایانه مرزی این شهر ایجاد و راه اندازی شده است.
کد خبر: ۶۱۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ - 29August 2023

نقطه صفر مرزی سیستان و بلوچستان، مرز دلدادگی به سیدالشهدا استسردار سرتیپ دوم «غلامرضا جعفری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، با بیان اینکه تبیین حماسه های دفاع مقدس و مقاومت در امتداد حرکت مردمی و بین‌المللی اربعین حسینی است. اظهار داشت: همزمان با ورود زائرین حسینی از کشور پاکستان به ایران در مرز میرجاوه موکب فرهنگی شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در پایانه مرزی این شهر ایجاد و راه اندازی شده که در این موکب بسته‌های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت میان زائران توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در موکب های فرهنگی، فرهنگ مهمان‌نوازی و نجابت مردم سیستان و بلوچستان به نمایش گذاشته می‌شود و اقشار مختلف مردم و مسئولان استان با شایستگی از مهمانان و زائران استقبال و پذیرایی می‌کنند.

سردار جعفری افزود: عشق به امام حسین علیه‌السلام و خاندان نبوت و رسالت صلی‌الله‌وعلیه‌وسلم شیعه و سنی نمی‌شناسد و حضور چندین هزار نفری زائران از کشور همسایه پاکستان به مقصد ایران و اماکن مقدس مشهد، نجف و کربلا بیانگر این مطلب بوده که مردم سیستان و بلوچستان میزبانی شایسته برای زائران به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار