داستان یک پل، شبیه حماسه هویزه

یک پل از نوع «خیبری ۲» که با استفاده از تجربه پل خیبر معروف جهاد، توسط مهندسی سپاه در سال قبل از عملیات ساخته شده بود و ۱۰ روز قبل از عملیات «والفجر ۸» به بچه‌های جهاد فارس داده شد که آن را در اولین فرصت پس از شروع عملیات روی اروند مقابل شهر فاو نصب کنند.
کد خبر: ۶۱۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ - 04September 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، این تصویر بیان کننده تاریخ گم شده مهندسی رزمی جهاد در عملیات «والفجر ۸» است. این عکس یک روز از یک گردان مهندسی از جمع سنگرسازان بی‌سنگری است که بخشی از خاطرات و تجربه‌هایشان نا گفته باقی مانده است.

داستان یک پل

این پل از نوع «خیبری ۲» است که با استفاده از تجربه پل خیبر معروف جهاد، توسط مهندسی سپاه در سال قبل از عملیات ساخته شده بود و ۱۰ روز قبل از عملیات «والفجر ۸» به بچه‌های جهاد فارس داده شد که آن را در اولین فرصت پس از شروع عملیات روی اروند مقابل شهر فاو نصب کنند.

شرح عملیات جمع کردن و مونتاژ تکه‌های پل در نهر «بو صدرین» جزیره آبادان و کشیدن قطعات در شب اول عملیات به اروند و مونتاژ نهایی و...، داستان آموزش سریع نیرو‌ها و ایجاد گردان پل، جاده سازی‌های دو طرف و فداکاری‌های حیرت انگیز بچه‌های جهاد تا زمان نصب لنگر‌ها و پس از عدم مقاومت ساختار پل در مقابل سرعت آب و نصب مجدد تا بمباران روز سوم عملیات و شهادت شهید پوست فروش و اشک‌های ریخته شده پس از مایوس شدن بچه‌ها از زدن پل، داستانی شبیه حماسه هویزه است.

فرماندهان نظامی گفته بودند بچه‌های جهاد دو پل خیبری هم حین عملیات روی اروند بزنند شاید جواب داد. حاج سیدمهدی عاشوری فرمانده این گردانِ پل، حالا پزشک است و بیماران را درمان می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار