رئیس کل دادگستری کردستان:

رسیدگی دقیق و به موقع پرونده‌های قضایی رضایتمندی مردم را بدنبال خواهد داشت

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: رسیدگی دقیق و به موقع پرونده‌های قضایی، کاهش اطاله دادرسی و در نهایت رضایتمندی مردم را بدنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۶۲۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ - 18October 2023

رسیدگی دقیق و به موقع پرونده‌های قضایی رضایتمندی مردم را بدنبال خواهد داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسین حسینی» رئیس کل دادگستری کردستان امروز در جمع قضات و کارمندان اداری شهرستان مریوان ضمن تاکید بر اجرای دقیق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه در استان، اظهار داشت: اگر دغدغه مندی و مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به رسیدگی دقیق و به موقع در پرونده‌های قضایی وجود داشته باشد اطاله دادرسی کمتر خواهد شد و ارباب رجوع در زمان معین به حق خود می‌رسند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی استان در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری باید وظایف و تکالیف قانونی خود را انجام دهند. پذیرش درخواست اعسار آن دسته از محکومین جرایم مالی که پرونده‌های متعددی دارند، باید توسط دادرس واحد انجام شود.

وی بر مجازات‌های جایگزین حبس برای محکومین با محوریت خدمات عمومی تاکید کرد و گفت: کاهش پرونده‌های معوق در دادگستری استان سبب مراجعه کمتر مردم به دادگستری می‌شود و از سردرگمی و بلاتکلیفی ارباب رجوع جلوگیری خواهد شد. رسیدگی دقیق و به موقع پرونده‌های قضایی، کاهش اطاله دادرسی و در نهایت رضایتمندی مردم را بدنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی بر پیگیری اجرای کامل طرح ساماندهی مرز باشماق توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان تاکید و اضافه کرد: دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان و بازرس کل استان موظفند تا با نظارت مستمر تا اجرای کامل طرح موصوف اقدام کنند. خدمت رسانی به مردم در هر جایگاه و هر سازمانی یک توفیق الهی است و باید با مسئولیت پذیری و دغدغه مندی بتوانیم تا حد ممکن موجبات رضایت مردم از دستگاه قضایی را محقق کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار