معاون حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی برای ترویج پدافند غیرعامل

سردار «قمی» با تاکید براین که پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است، خواستار فرهنگ سازی برای ترویج این مسئله شد و گفت: نیازمند آن هستیم که زیرساخت‌ها در امنیت باشند تا تهدیدات دشمن روی ما اثر نگذارد.
کد خبر: ۶۲۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ - 31October 2023

ضرورت فرهنگ سازی برای ترویج پدافند غیرعاملبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمدعلی قمی» معاون حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیرعامل در همایش استانی پدافند غیرعامل در بابلسر با اشاره به اینکه حکمرانی و نظام حکمرانی در فضای مجازی نیازمند مدیریت است، فیلتر کردن شبکه‌های خارجی به این دلیل بود که به قوانین نظام جمهوری اسلامی پایبند نبود.

وی افزود: در همه کشور‌ها دسترسی به سرور‌های شبکه‌های اجتماعی خارج پایه وجود دارد، ولی در ایران این سرور‌ها نیست و این شبکه‌ها باید قوانین نظام جمهوری اسلامی پایبند باشد تا کسی به خود اجازه ندهد اطلاعات مردم را سرقت کند.

این مسئول با عنوان اینکه اقدامات خوبی در نظام حکمرانی شبکه ملی اطلاعات صورت گرفت، ادامه داد: به این موضوع در پدافند غیرعامل پرداخته شده است.

معاون حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیرعامل با اظهار اینکه قرارگاه سایبری و زیستی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: در کنار مسائل فناوری به حوزه زیستی توجه می‌شود، زیرا تهدیدات نوین و نو شده است.

سردار قمی با اظهار اینکه در حوزه تهدیدات انسان ساخت دشمن ماهیت تهدید را با توجه به نوع و رفتار ما تغییر می‌دهد، تصریح کرد: تهدیدات هر روز رنگ عوض می‌کند و این مسئله در بحران‌های طبیعی وجود ندارد.

معاون حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه ویروس کرونا در حوزه پدافند غیرعامل مطرح می‌شود، اذعان داشت: برخی‌ها قائل به این مسئله هستند که کرونا یک پروژه کاملاً هدفدار بوده است و یک جنگ زرگری بین آمریکا و چین مطرح بوده است.

وی با تاکید براین که پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است، خواستار فرهنگ سازی برای ترویج این مسئله شد و خاطرنشان کرد: نیازمند آن هستیم که زیرساخت‌ها در امنیت باشند تا تهدیدات دشمن روی ما اثر نگذارد.

سردار قمی نظام صیانت از مردم را مسئله‌ای مهم برشمرد و گفت: همه دستگاه‌ها وظیفه دارند الزامات مورد نیاز را تأمین کنند و باید برای مقابله با تهدیدات دشمن بیش از پیش کوشا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار