سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

اجرای صحیح پدافند غیرعامل سلامت غذایی کشور را تضمین می‌کند

«نوبخت» گفت: اجرای موفقیت آمیز پدافند غیرعامل زیستی دستیابی به امنیت غذایی را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۶۲۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ - 11November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «نوبخت اژدری» سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل امروز (شنبه) در کارگاه آموزشی تخصصی پدافند زیستی حوزه کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و معیشت بسیاری از جمعیت استان وابسته به این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اجرای موفقیت آمیز پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی بستر مناسب برای دستیابی به امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات استراتژیک را تضمین می‌کند.

سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل اهمیت پدافند غیرعامل و برگزاری دوره‌های آموزشی را یادآور شد و بیان کرد: این کارگاه‌های آموزشی باید به صورت مرتب مستمر برگزار شود تا تمامی مسئولان و دست اندرکاران تولید با آخرین تحولات و راهکار‌های اجرای مؤثر پدافند غیرعامل آشنا شوند.

اژدری تصریح کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به اهمیت پدافند غیرعامل داشته و فرموده اند؛ کمیته پدافند غیرعامل باید در تمامی بخش‌ها به خصوص بخش کشاورزی تشکیل شود و راهکار‌ها و چاره جویی‌های عملی و مؤثر را در اثر وقوع حوادث که عامل انسانی دارد، ارائه کند

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با دشمنان متجاوز جنگیدند و جلوی تجاوز آن‌ها را گرفتند چرا که در این جنگ به عینه دشمن قابل دید بود و خاکریز‌ها و پناهگاه‌های آنان و ابراز جنگی قابل رؤیت بود، ولی در پدافند غیرعامل دشمن به صورت مستقیم قابل مشاهده نبوده به همین دلیل نیز ضروری است تا در تمامی لحظات و شرایط در آماده باش کامل باشیم.

سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: پدافند غیرعامل در واقع یک جنگ غیرمسلحانه است و کشور ما به دلیل داشتن مزر‌های مشترک زمینی با همسایگان باید همواره در حالت آماده باش بوده و لحظه‌ای از نیرنگ دشمن غافل نباشیم چرا که دشمن امنیت غذایی ما را هدف قرار داده است.

اژدری اظهار کرد: به دلیل همسایگی با کشور‌های گوناگون ضرورت دارد تا مراقبت‌های اساسی را در خصوص جلوگیری از شرایط عوامل بیماری زای دامی به کشور انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کشور‌هایی نظیر آمریکا خواهان درگیری آحاد مردم با مشکلات غذایی هستند و به هر طریق ممکن سعی می‌کنند تا اقتصاد کشاورزی را ناکارآمد و ضعیف جلوه دهند و مردم را نسبت به حاکمیت دلسرد کنند.

اژدری گفت: وظیفه تهیه و تولید انواع محصولات غذایی و در نهایت امنیت غذایی در کشور و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک و مهم به عهده سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها گذاشته شده است.

وی ادامه داد: مؤثرترین روش در اجرای موفقیت آمیز پدافند غیرعامل پیشگیری است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا جلوی خسارت به بخش زراعت و دام و باغبانی در کشور گرفته شود و قدم دوم این است که در صورت بروز مشکلی میزان خسارت را به حداقل برسانیم.

اژدری افزود: هرگونه اقدام مؤثر و اصولی در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی، مبارزه با آفات و امراض و شناسایی بیماری‌های دام جز اقدامات پیشگیرانه در پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد؛ تعداد ۸۳۵ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که حقیقتاً آمار بسیار نگران کننده است به همین دلیل اگر از اجرای مؤثر و تأثیر گذار پدافند غیرعامل غافل شویم قطعاً خسارت‌های جبران ناپذیری به بخش کشاورزی تحمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار