مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

سالانه ۶۰ عنوان کتاب با موضوعات استانی به چاپ می‌رسد

روزبه گفت: سالانه ۶۰ عنوان کتاب با موضوعات استانی پیرامون شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در استان مرکزی تولید و منتشر می‌شود.
کد خبر: ۶۳۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ - 14November 2023

سالانه ۶۰ عنوان کتاب با موضوعات استانی به چاپ می‌رسد«بابک روزبه» مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی به مناسبت هفته کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک، اظهار داشت: کتاب‌هایی که به صورت فیزیکی به چاپ می‌رسد حدود ۶۰ عنوان است که تمام آن‌ها جمع‌آوری شده است بنابراین کتاب‌ها معمولا دل‌نوشته‌ها و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس استان مرکزی بوده که با ادبیات خاصی نگاشته شده است.

وی گفت: فعالیت‌های بسیاری در حوزه کتاب مربوط به ادبیات دفاع مقدس استان مرکزی انجام شده و سالانه حدود ۲۰ کتاب صوتی تولید می‌شود که منابع و خاطرات پیرامون شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس استخراج و به صورت کتاب صوتی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

روزبه افزود: نقش دستگاه‌های استان مرکزی در حوزه کتاب جمع آوری شده که این موضوع در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی در حال پیگیری است.

روزبه عنوان کرد: موضوعات کتاب‌های تولیدی شامل کودک، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی، تاریخ شفاهی، خاطرات رزمندگان، زندگی نامه، وصیت نامه، شعر، داستان و رمان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: چاپ آثار مربوط به دفاع مقدس نمونه بارزی از شناسنامه‌ی تاریخی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس خواهد بود بنابراین باید تمامی دستگاه‌های استان کمک کنند تا بتوانیم خاطرات و رویداد‌های هشت سال دفاع مقدس استان را جمع آوری و ثبت و ضبط کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار