سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان:

حمایت گروه‌های مقاومت از حماس نشانه اتحاد شیعه و سنی است

مجتبی امانی گفت: عملیات حماس مورد تأیید همه گروه‌های مقاومت اعم از ایرانی، سوری، لبنانی، یمنی و عراقی قرار گرفت و این نشانه اتحاد شیعه و سنی است.
کد خبر: ۶۳۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ - 18November 2023

حمایت گروه‌های مقاومت از حماس نشانه اتحاد شیعه و سنی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در مصاحبه تلفنی درخصوص تأثیر طوفان الاقصی بر ترویج گفتمان و فرهنگ مقاومت اظهار داشت: ما معتقدیم که تاریخ مقاومت از بعد ۱۵ مهر و عملیات طوفان الاقصی باید به گونه دیگری نوشته شود.

وی افزود: علاوه بر هم افزایی که بین جریانات مقاومت وجود دارد بحث به یاری هم شتافتن بر اساس شرایط و موقعیت‌ها و مصلحت‌ها نیز از موضوعات جدیدی است که اضافه شده است. نقش جمهوری اسلامی ایران نیز در این حوزه همواره وجود داشته و این بار هم دشمنان می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران پشتیبان مردم فلسطین و خواسته به حق آنهاست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: آنچه که در صحنه میدانی هم باید مورد توجه قرار گیرد ذلت و پذیرش معادله‌ای است که مقاومت به رژیم صهیونیستی تحمیل و آن را مجبور کرده که در جبهه لبنان به این معادله پایبند باشد. درحالیکه رژیم صهیونیستی در سال‌های قبل فکر می‌کرد همیشه باید قدرت برتر و ضربه زننده دردناک و نهایی و آخرین باشد، اما بعد از حمله طوفان الاقصی، بسیاری از این مفاهیم در دنیا و به ویژه در منطقه تغییر کرد.

امانی در مورد تأثیر فرهنگ مقاومت و فرهنگ مهدویت بر بیداری جهانی اظهار کرد: فرهنگ مهدویت چیزی است که شیعه و سنی با اختلافات حدیثی به آن اعتقاد دارند و در راستای آن حرکت می‌کنند و با وجود همه پردازش‌هایی که دشمنان اسلام و مقاومت و همراهان صهیونیست‌ها در طول ده‌ها سال گذشته انجام دادند، اما عملیات حماس مورد تأیید همه گروه‌های مقاومت اعم از ایرانی، سوری، لبنانی، یمنی و عراقی قرار گرفت و این نشانه اتحاد شیعه و سنی است.

وی با بیان اینکه اتحاد شیعه و سنی و اتحاد ضد اسرائیل از بنیان‌های فکری و تأکیدات امام خمینی (ره) بود گفت: الان در تمام دنیا حتی در اروپا و آمریکا یک صدای ضداسرائیلی شکل گرفته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در پایان اظهار کرد: سابقه جنگ‌های قبلی نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی همواره در ابتدا سعی می‌کند که دست برتر را داشته باشد، اما بعد ۳۳ روز در لبنان و بعد از ۲۲ روز در غزه مجبور شده که واقعیت مقاومت را بپذیرد. حماقت سران صهیونیست این است که دوباره همان مسیر را می‌روند.

منبع: رادیو مقاومت

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار