مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران مطرح کرد؛

مسابقات قرآنی بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان

کهنسال از راهیابی ۸۴ شرکت کننده در مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر به مرحله استانی خبر داد و گفت: کسانی که رتبه کسب کردند می‌توانند به عنوان راهبران حرکت عظیم ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه معرفی شده و الگو باشند.
کد خبر: ۶۳۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ - 19November 2023

شرکت جوانان و نوجوانان در مسابقات قرآنی فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش می‌دهدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید کهن‌سال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران عصر گذشته (شنبه) در برگزاری مراسم مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: بعد از برگزاری مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر در سطح شهرستان، ۸۴ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند. ۲۶ نفر از قبل موفق به کسب مدال در این دوره از مسابقات شدند و در مجموع ۱۱۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

کهن‌سال گفت: برگزاری این مسابقه در دو بخش حفظ و قرائت با رعایت همه فضائل اخلاقی و معنوی انجام خواهد شد، شرکت جوانان و نوجوانان در این مسابقات خودش می‌تواند عامل انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باشد. در سوره حمد که عصاره‌ای از آیات قرآن است، به مومنان و پرهیزکاران اشاره شده که به آن توجه کرده و به موفقیت می‌رسند، در مقابل بسیاری از گرفتاری‌های ما به‌دلیل فاصله گرفتن از قرآن است.

وی تاکید کرد: اگر همین جمع به عنوان عاملین به دستورات قرآنی در تابلوی عملکرد بنیاد حضور پیدا کنندراه و مسیر هموارتر خواهد شد. در ستاد شاهد و ایثارگر بحث فراگیری قرآن مجید مد نظر است، ولی می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا ما را متحول کرده و غم و اندوه را از ما دور کند. آیات قرآنی در وصیت نامه همه شهدا، وجود دارد، جوانان و نوجوانان با فراگیری کلام الله مجید، در جنگ حق علیه باطل شرکت کرده و به نقطه کمال یا به شهادت دست پیدا کردند.

     مطالب بیشتر:

          * تصاویر/ معنویت رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل
          * تصاویر/ اقامه نماز توسط رزمندگان اسلام در جبهه‌ها (۱)
          * تصاویر/ اقامه نماز توسط رزمندگان اسلام در جبهه‌ها (۲)
          * تصاویر/ اقامه نماز توسط رزمندگان اسلام در جبهه‌ها (۳)
          * تصاویر/ اقامه نماز توسط رزمندگان اسلام در جبهه‌ها (۴)

کهن‌سال بااعلام اینکه استکبار ستیزی توصیه قرآن مجید است، گفت: از آن‌طرف فضیلت‌ها باید در بالاترین سطح باشد، دوم اینکه برگزاری این مسابقات در سطوح استانی، کشوری و بین المللی می‌تواند نورانیت و زیبایی زیادی را به وجود بیاورد و کسانی که رتبه کسب کردند می‌توانند به عنوان راهبران حرکت عظیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه معرفی شده و الگو باشند. قلوب غبار آلودی که در نفس برخی‌ها سایه افکنده با صوت زیبای قرآن پاک خواهد شد و بنیاد به عنوان یک دستگاه مقدس معنوی باید عمل به قرآن را در دستور کار قرار دهد.

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر مازندران در مرکز ایثار در ساری برگزار شد، در این دوره ۸۴ شرکت کننده در رشته‌های حفظ و قرائت تحقیق شرکت کردند و نفرات برتر ضمن تجلیل به مرحله کشوری راه یافتند. در مسابقات قرآنی علی زاده سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد مازندران حضور داشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها