دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین:

هندسه قدرت با عملیات «طوفان‌الاقصی» کاملا تغییر کرده است

ابطحی گفت: با عملیات «طوفان‌الاقصی» و با این شرایط جدید دنیای جدید خلق شده است. دنیا و نظام جدیدی که در حال خلق شدن بود، پرش استراتژیک پیدا کرد و هندسه قدرت کاملا تغییر کرد.
کد خبر: ۶۳۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲ - 25November 2023

سردار ابطحی: هندسه قدرت با عملیات «طوفان‌الاقصی» کاملا تغییر کرده استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، سردار «سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در رویداد هنری رسانه‌ای «فتح خون» که امروز (شنبه) در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان در ماجرای سال گذشته گفتند امسال سال آخر شما است و چهل سالگی را نمی‌بینید، ولی خدا را شکر این عزت فراهم شد. خواستند دولت سوریه سقوط کند که مقاومت در آن منطقه محاصره شود.

سردار ابطحی افزود: در سال ۲۰۰۶ گفتند که تا حزب‌الله را خلع سلاح نکرده و منطقه را تصرف نکنند و شیعیان را به کشور‌های اطراف کوچ ندهند دست از جنگ برنمی‌دارند که دیدیم چه شد. این بار هم گفتند تا سران حماس را نکشند و این گروه را نابود نکنند و بیش از ۲ میلیون نفر از مردم غزه را به مصر و سپس به سرزمین‌های دیگر کوچ ندهند و روز نکبت دیگری درست نکنند، متوقف نمی‌شوند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه داد: اما دیدیم که صهیونیست‌ها متوقف شدند و با حماس مذاکره کردند و همه شرایط حماس را هم پذیرفتند. صهیونیست‌ها در آخرین مرحله پیشروی با به کار گیری ۱۳۵۰ تانک فقط در یک سوم غزه توانستند پیشروی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط هم صهیونیست‌ها نتوانستند برای یک لحظه موشک‌باران را متوقف کنند و موشک‌ها در ۷۰ کیلومتری تل‌آویو و مناطق اصلی فرود آمدند. آن‌ها حتی نتوانستند یک نفر از این تونل‌ها اسیر کرده و بیرون بیاورند. ضمن اینکه هیچ‌کدام از سران حماس را هم نتوانستند اسیر کنند.

ابطحی اضافه کرد: با عملیات «طوفان‌الاقصی» و با این شرایط جدید دنیای جدید خلق شده است. دنیا و نظام جدیدی که در حال خلق شدن بود، پرش استراتژیک پیدا کرد و هندسه قدرت کاملا تغییر کرد. شاهد بودیم که «جو بایدن» به منطقه آمد، «آنتونی بلینکن» سه نوبت به منطقه سفر کرد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین یادآور شد: نخست وزیر انگلیس با هواپیمای نظامی و از دریچه عقب آن که کمک‌های خود را نشان بدهد وارد منطقه شد. فرانسه و آلمان هم به میدان آمدند، ولی نتوانستند اراده‌ای را تحمیل کنند.

وی عنوان کرد: امروز و تا ساعتی دیگر یکی از میدان‌های اصلی تل‌آویو شاهد حضور صد‌ها هزار انسانی خواهند بود که می‌آیند تا علیه نتانیاهو اعتراض کنند. اخنلافات درونی که داخل نظام بود که ۴۰ هفته قبل از عملیات «طوفان‌الاقصی» شاهد آن بودیم به دلیل این ۷ هفته عملیات کمتر شده بود از امروز اوج خواهد گرفت.

ابطحی تصریح کرد: بر همین اساس هم نظامی که خودش را تحمیل کرده بود و درگیری بین سکولار‌ها و مذهبی‌ها به اوج خواهد رسید و این نظام در درون سست و سست‌تر خواهد شد و این به معنای نقش خودشان در خرابی خانه‌های خودشان بیشتر خواهد شد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در پایان گفت: یکی از دستاورد‌های این عملیات اقدامات خوب رزمندگان آن بود. هم اکنون در لندن صد‌ها هزار نفر درحال راهپیمایی هستند. گفتمانی که پیش از این در میان نخبگان جوامع اروپایی و غربی بود هم اکنون به عمق مردم نفوذ کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار