دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

باشگاه «ضد صهیونیست‌ها»؛ ائتلافی برای صلح

امروز نه تنها سازمان‌های مردم‌نهاد، بلکه کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه، کوبا، ونزوئلا، سوریه و ..... باید ائتلافی موسوم به باشگاه «anti zionists club» تشکیل دهند تا به مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و شبکه صهیونیسم جهانی بپردازند.
کد خبر: ۶۳۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ - 05December 2023

باشگاه «ضد صهیونیست‌ها»؛ ائتلافی برای صلحبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «میگل دیاز کانل» دومین رهبر انقلاب کوبا در دوران پسا «فیدل کاسترو» روز گذشته با امام خامنه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار رئیس جمهوری کوبا بر استمرار مواضع انقلابی فیدل کاسترو توسط کوبا علیه امپریالیسم آمریکا تأکید کرد و کشورش را همراه با جمهوری اسلامی ایران برای ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و حمایت از مظلومین عالم عنوان کرد.

آقای میگل دیاز کانل در مورد قضایای فلسطین و غزه گفت: آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد یک نسل‌کشی غیر قابل قبول است و سازمان‌های بین‌المللی چشمان خود را در برابر کشتار ده‌ها هزار نفر از مردم غزه که دو سوم آن‌ها کودکان و زنان هستند، بسته‌اند و تعجب‌آور این است، کسانی که از جنگ اوکراین و روسیه و کشتار غیر نظامیان دائماً شکایت می‌کردند اکنون در برابر کشتار ده‌ها هزار نفر در غزه سکوت کرده‌اند و این نشان دهنده وضع بسیار بد جهان است.

ایده ائتلاف برای مقابله با یکجانبه‌گرایی و مداخله‌جویی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا به اواخبر دهه هشتاد درست زمانی که تحریم‌های سنگین علیه کشورمان وضع شد برمی‌گردد. در آن برهه زمانی پیرو خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا ادبیاتی تحت عنوان باشگاه تحریمی‌ها شکل گرفت. اما با تغییرات سیاسی در سطح اجرایی کشور این راهبرد به مدت هشت سال کنار گذاشته شد و گزینه مذاکره روی میز مسئولان قرار گرفت.

از بحث اصلی دور نمی‌شویم، چراکه تجزیه و تحلیل موضوع باشگاه تحریمی‌ها نیاز به تفصیلی فراوان دارد که در این مطلب مجال پرداختن به آن را نداریم، در دیدار روز گذشته رئیس کوبا با حجت‌الاسلام رئیسی و رهبر معظم انقلاب اسلامی مجدداً ایده تشکیل ائتلاف برای مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و تجمیع ظرفیت‌های کشور‌های مستقل مطرح شد و مورد استقبال امام خامنه‌ای قرار گرفت.

معظم‌له در این دیدار می‌فرمایند: باید از ظرفیت‌ها برای تشکیل یک اتحاد و ائتلاف میان کشور‌هایی که در قبال زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها دارای موضع یکسان هستند، استفاده شود. این ائتلاف با تمرکز بر همکاری‌های اقتصادی، می‌تواند در مورد مسائل مهم جهانی هم‌چون موضوع فلسطین موضع‌گیری مشترک و تاثیرگذار داشته باشد.

ائتلاف‌ها، اتحادها و ایده‌ئولوژی‌ها اگر پشتوانه فلسفی قوی داشته باشند و با فطرت انسانی هم‌خوانی کند، قطعاً در قلب ملت‌ها و انسان‌های آزاده نفوذ می‌کند، و هر قدر هم که امپراطوری رسانه‌ای دشمن نیز وارونه‌نمایی کند، قادر به نفوذ آن نیست. امروز آرمان‌های انقلاب اسلامی و مکتب امام حسین (ع) در قلب اروپا و آمریکا نفوذ پیدا کرده و با راهپیمایی‌های چند میلیونی نفوذ معنوی انقلاب اسلامی جلوه کرده است.

امروز که ضجه‌های مادران فلسطینی در پی شهادت خردسالان و فرزندانشان قلب همگان را آزرده کرده است ماهیت حقیق رژیم صهیونیستی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون سعی در تبیین آن شده است بر همگان آشکار شده است. سازمان‌های مردم‌نهاد اروپایی و آمریکایی که بیش از دیگران بر این واقعیات واقف هستند نامی مشترک تحت عنوان «anti zionists club» برای خود برگزیده‌اند.

امروز نه تنها سازمان‌های مردم‌نهاد، بلکه کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه، کوبا، ونزوئلا، سوریه و ..... باید ائتلافی موسوم به باشگاه «anti zionists club»  تشکیل دهند تا به مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و شبکه صهیونیسم جهانی بپردازند.

گزارش از پوریا کریم‌پور

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار