در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛

مراسم اختتامیه فراخوان ایده روایت «زن شهید» برگزار شد

مراسم اختتامیه فراخوان ایده زن شهید امروز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور جمعی از خانواده شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ - 12December 2023

اختتامیه فراخوان ایده روایت زن شهید برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم اختتامیه فراخوان ایده زن شهید امروز (سه‌شنبه) با حضور «سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان کشوری و لشکری و جمعی از خانواده معظم شهدا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.   

در این مراسم، «مهدی متین‌پور» مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی مناسبت‌ها و آیین‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: اولین جریان حامی امام خمینی (ره)، جریان بانوان انقلابی بودند، زنانی که در قیام ۱۵ خرداد نقش ایفا کردند. جایگاه زن در انقلاب اسلامی متفاوت از جایگاه زن گوشه‌نشین در شرق و متفاوت از جایگاه زن در جریان امانیسم و مارکسیستی است که به‌عنوان کالا و یک جنس از او استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه زن ایرانی مسلمان الگوی سومی ارائه کرد که در عین عفیف و پاک بودن در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی نقش آفرین بود، گفت: زن مسلمان انقلاب اسلامی طرازش را در بیرون از مرز‌ها بیان می‌کند، کاری که مادران و همسران شهدا در دفاع مقدس نسبت به جنگ داشتند، ناله نکردند و افتخارآمیز حماسه آفریدند، امروز در غزه نیز شکل گرفته است و خانمی که همسر و فرزندانش را از دست داده می‌گوید فرزندانم فدای مقاومت.

وی گفت: امیدواریم توفیق داشته باشیم در مسیر آینده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این قله‌های رفیع که خارج از جایگاه مادر و همسر در اجتماع و فضایی که کسی انتظار ندارد یعنی دفاع و رزم شرکت کردند، ببینیم و معرفی کنیم.

در بخشی از مراسم از چند تن از خانواده شهدا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار