برگزاری نشست کمیته مردم محور دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد

کمیته مردم‌محور در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ - 28December 2023

برگزاری نشست کمیته مردم محور دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار «سید عبدالصفا نجاتی» دبیر دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست کمیته مردم محور کنگره ملی شهدای استان با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های کنگره ملی شهدای ۱۴۰۳ باید به مردم واگذار شود، اظهار داشت: باید ۴۰ تشکل در شهرستان‌ها و ۵۰ تشکل مردمی در مرکز استان تشکیل شود.

سرهنگ نجاتی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری، پایگاه‌های مقاومت، باشگاه‌های ورزشی، مجمع فعالان فضای مجازی، مسئولین اثرگذار در حوزه دفاع مقدس و ... از جمله این تشکل‌ها هستند.

دبیر دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد هدف استفاده از ظرفیت‌های مردمی را درگیر شدن جوانان و نوجوان در جهت ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت، آشنا کردن جوانان با حقایق دفاع مقدس در مناسبت‌های ورزشی و معنوی، پاسخ به تحریف‌ها و شبهات در خصوص دفاع مقدس، فعالیت برای جمع‌آوری اسناد و آثار رزمندگان و شهدا، عیادت از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس دارای بیماری صعب‌العلاج ، روایتگری و ... دانست.

وی با بیان اینکه ابعاد تربیتی دفاع مقدس بسیار زیاد است، تصریح کرد: با کمک تشکل های کمیته مردم محور در جهت اصلاح هنجار‌های اجتماعی با کمک کارشناسان تربیتی در این زمینه استفاده خواهد شد.

رضایت علیزاده مسئول ارتباطات و رسانه کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست ابراز داشت: دومین کنگره ملی شهدای استان با ۲۵ کمیته و ۵ کارگروه از سال گذشته کار خود را آغاز کرد و در تمامی شهرستان‌ها و مرکز استان دستورالعمل‌ها جهت برنامه ریزی ابلاغ شد و در یکی دو ماه گذشته کار‌های اجرایی شدت بیشتری گرفت.

علیزاده گفت: تاکنون ۳ هزار جریان خبری در خبرگزاری‌های استان و هزار خبر در فضای مجازی در قالب پیام رسان‌های مختلف منتشر شده است و همچنین در صداوسیما برنامه سازی‌ها در زمینه‌های مختلف طراحی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه قریب به ۵۰ فرمانده گردان از کشور به استان در جهت ساماندهی عملکرد رزمندگان استان در دفاع مقدس دعوت شدند و تحت عنوان برنامه همسنگر در صدا وسیما،  ۱۸ برنامه در این خصوص ثبت و ضبط شده است.

علیزاده از رویکرد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت کار‌های هنری و ادبی خبر داد و اضافه کرد: در زمینه سرود، تئاتر، کتاب، موشن گرافیک، فیلم کوتاه، کلیپ، ارسال ۱۰۰ سوژه در خصوص رزمندگان و شهدا از جمله برنامه‌های هنری هستند.
مسئول ارتباطات و رسانه کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۲ هزار روایتگری در قالب نهضت روایتگری پیش بینی شده است که از این تعداد ۵ هزار مورد تاکنون انجام شده است.

وی افزود: کمیته مردم محور یکی از کمیته‌هایی است که نیازمند یک بسیج عمومی در جهت پیشبرد اهداف کنگره ملی شهدای استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار