دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تجلیل از ۱۵۰ مادر شهید تک پسر/ نقش مادران شهدا در توسعه راهیان نور+ تصاویر

مراسم تجلیل از مادران شهدای دارای یک فرزند و یا یک فرزند ذکور در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ - 30December 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تجلیل از مادران شهدای دارای یک فرزند و یا یک فرزند ذکور در آستانه میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم که سردار «علی فضلی» از یادگاران دوران دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید رمضانعلی موسوی مقدم» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، «اصحاب کریمی» مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ و «علیرضا فخاری» استاندار تهران حضور داشتند، از ۱۵۰ مادر شهید تک فرزند و تک فرزند ذکور تجلیل شد.

تجلیل از ۱۵۰ مادرا شهید تک پسر/ فرزندان ما غایباند همیشه حاضرند

احوالپرسی گرم سردار فضلی با مادران شهدا

سردار علی فضلی پس از احوالپرسی گرم با مادران شهدا در صحبت‌های کوتاهی از حضور در این مراسم ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: با مادر شهید صبوری راهیان نور را توسعه دادیم و نزدیک به هفت میلیون نفر به کربلای ایران مشرف شدند. مادر شهید احمدی روشن در این جمع حضور دارد که باعث افتخار ماست. شهید عیسی کره‌ای تنها شهید لشکر سیدالشهدا (س) در عملیات کربلای ۴ از غواصان زبده بود که مادرش در این مراسم شرکت کرده است.

وی گفت: از همه شما مادران شهدا التماس دعا دارم و ان‌شاءالله خداوند حق شما را به گردن ما حلال بفرماید.

تجلیل از ۱۵۰ مادرا شهید تک پسر/ فرزندان ما غایباند همیشه حاضرند

مادران شهدا پرورش‌دهنده سلحشوران و پهلوانان هستند

فخاری استاندار تهران نیز در این مراسم با بیان خاطره‌ای گفت: این مادران سلحشوران و پهلوانان را پرورش داده‌اند. من تنها فرزند ذکور خانواده بودم و سال‌های سال پدر و مادرم منتظر داشتن فرزندی بودند که امکان‌پذیر نبود و با تولد من شرایط دیگری در خانواده رقم خورد. سال ۵۹ با شروع جنگ تحمیلی تلاش کردم در این میدان سهمی داشته باشم و در اوج جوانی و غرور خواستم ادای دین کنم. وقتی تصمیم گرفتم بروم جبهه ماه‌های اول جنگ بود. پیش مادرم رفتم و گفتم کوله پشتی‌ام کجاست، وقتی اطلاع دادم که می‌خواهم به جبهه بروم مادرم نمی‌توانست بگوید من سال‌ها انتظارت را کشیدم، فقط گفت خب نمی‌توانی همینطوری بروی. بعد بهانه پدرم را آورد و وقتی اصرار من را دید سکوت کرد، سکوتی که خیلی معنادار بود و نشان از استقامت و ازخودگذشتگی مادرم بود.

تجلیل از ۱۵۰ مادرا شهید تک پسر/ فرزندان ما غایباند همیشه حاضرند

فرزندان ما تنها از نظر‌ها رفتند، اما در باطن حضور دارند

در بخشی از مراسم مادر شهید عیسی کره‌ای به روی سن رفت و چند کلامی صحبت کرد و گفت: نام شهیدم را عیسی گذاشتم، چون معتقدم حضرت عیسی (ع) پیامبر ماهم هست و اولین پیامبری است که به امام زمان (عج) اقتدا می‌کند.

تجلیل از ۱۵۰ مادرا شهید تک پسر/ فرزندان ما غایباند همیشه حاضرند

وی خطاب به مادران شهدا گفت: گمان نکنید بچه‌های ما رفتند. آن‌ها از نظر رفتند و از باطن نرفتند.

مولودی خوانی و بریدن کیک میلاد حضرت زهرا (س) به دست مادر شهید «بهروز صبوری» از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار