در نشست بررسی کتاب «راه سَفید» مطرح شد؛

«راه سفیدی» که یک رزمنده را به سعادت رساند

همسر شهید محمدجعفر حسینی گفت: محمدجعفر اگرچه شهید اصالتا افغانستانی بود، اما مثل یک جوان غیرتمند ایرانی، هر جا پای انقلاب و رهبر و اهل بیت به میان می‌آمد، حضور فعال داشت.
کد خبر: ۶۴۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ - 02January 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست بررسی کتاب «راه سَفید» زندگینامه شهید مدافع حرم «محمد جعفر حسینی از زبان همسر» با حضور فاطمه سادات کیایی نویسنده کتاب، فاطمه صفدری همسر شهید و سمیه عظیمی کارشناس برنامه در خانه فرهنگ صدف برگزار شد.

عظیمی کتاب «راه سَفید» را خواندنی و جذاب دانست و اظهار داشت: کتاب روایت جذابی دارد که خواننده را دنبال خود می‌کشاند وبا اینکه کم حجم نیست، اما فلش بک‌هایی که در خط داستان وجود دارد اجازه خستگی به خواننده نمی‌دهد.

«راه سفیدی» که یک شهید را به شهادت رساند

سادات کیایی در ابتدای صحبت‌های خود بیان کرد: اگرچه این کتاب کار اول من است، اما حدود ۱۰ سال سابقه خبرنگار در حوزه ایثار و مقاومت را دارم و با فاطمیون از سال‌های ابتدایی جنگ سوریه به واسطه شهید علی تمام زاده آشنا شدم که این آشنایی منجر به مصاحبه‌ای با شهید ابوزینب داشت.

وی افزود: شهید ابوزینب ویژگی‌هایی داشت که او را با دیگر شهدای فاطمیون متفاوت می‌کرد و از این لحاظ کار کتاب او را به دست گرفتم. در مصاحبه‌‎ای که با شهید داشتم او را بسیار دغدغه‌مند و علاقه‌مند به حضور در جبهه سوریه دیدم چرا که وی تشکیل فاطمیون را فتح بابی برای نقش آفرینی بیشتر افغانستانی‌ها در جبهه مقاومت می‌دید.
سادات کیایی ادامه داد: سال‌ها از آن مصاحبه گذشت و ابوزینب در سال ۹۶ در سوریه به شدت مجروح شد و بعد ۲ سال بر اثر شدت جراحات جنگ به شهادت رسید. بعد از اینکه کار مصاحبه با همسر شهید را ادامه دادم و در نهایت کتاب پس از چهار سال از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شد.

در ادامه نشست همسر شهید حسینی درباره کتاب و آشنایی با همسرش اظهار داشت: سال ۱۳۸۵ به ادامه تحصیل و پیشرفت فکر می‌کردم که خانواده همسرم به خواستگاری آمدند و پس از آن برگ جدیدی از زندگی من آغاز شد. ابوزینب خصوصیات ویژه‌ای داشت و پدرم به شدت با ازدواج ما موافق بود. تصورم از ابوزینب و زندگی کردن با او متفاوت بود و فکر می‌کردم که زندگی معمولی‌ای داشته باشیم. اما هرچقدر با روحیات محمدجعفر آشنا می‌شدم، دیدم همچون شهید زنده‌ای است که آرزوی شهید شدن دارد. به قول حاج قاسم، وی سعی می‌کرد شهیدانه زندگی کند.

«راه سفیدی» که یک شهید را به شهادت رساند

وی ادامه داد: ابوزینب فردی ولایت‌مدار، خیرخواه و مجاهد بود که در هر شرایطی این روحیات خود را حفظ می‌کرد و آرام آرام روحیات من هم تغییر کرد و به سمت اهداف و آرزو‌های ابوزینب کشیده شدم که خوشبختانه این راه را در کنار هم طی کردیم. ابوزینب شخصیتی با غیرت و پر هیبتی داشت که پس از اولین‌باری که مجروح شد و به خانه برگشت با وجود درد‌های بسیاری که می‌کشید، اما هرگز از زبان او شکوه و گلایه‌ای نشنیدم. ابوزینب درد‌های خود را هم دوست داشت و معتقد بود که نباید از راهی که رفته شکایت کند و در حقیقت به راه رفته ایمان کامل داشت.

همسر شهید حسینی همچنین بیان کرد: اگرچه شهید اصالتا افغانستانی بود، اما مثل یک جوان غیرتمند ایرانی، هر جا پای انقلاب و رهبر و اهل بیت به میان می‌آمد، حضور فعال داشت.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار