معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران:

نام شهید سلیمانی تبدیل به یک فرهنگ شده است

سردار شمخانی گفت: امروز دشمنان از اسم شهید می‌ترسند، چون شهید سلیمانی تبدیل به یک فرهنگ شده و حتی کسانی که از اسلام خبر ندارند با نام ایشان احساس غرور و عزت می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵ - 10January 2024

حاج قاسم سلیمانی، نماد تحقق «مقام محمود» است/ترور سردار سلیمانی نقض تمام مفاد حقوق بشر سازمان ملل است

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، امروز نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید قاسم سلیمانی با حضور سهراب علی شمخانی معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران در سالن اجتماعات حضرت زهرا (س) سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد. 

شمخانی در این مراسم با بیان این نکته که شهدا جایگاه بسیار بالایی دارند و نمی‌توان در بیان جایگاه آن‌ها حق مطلب را ادا کرد، اظهار داشت: شخصیت سردار سلیمانی بسیار بی نظیر بوده است. از تاریخ انبیا تا دوره پیامبر اعظم (س)، می‌توان مشاهده کرد که رسول اکرم (ص) یک علی داشت، امیرالمومنین (ع) یک مالک اشتر داشت و امام حسین (ع) و امام حسن (ع) یک عباس داشتند. شهید رجایی و شهید بابایی نیز شهدای بی تکراری هستند. اشخاص زیادی ادعا کردند که مثل شهید رجایی هستند، اما هرگز ایشان تکرار نشدند. 

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران عنوان کرد:  شهدایی همچون شهید خرازی و شهید باکری و شهید زین الدین نیز هرگز تکرار نشدند. امروز سرداران بزرگی در حال خدمتگزاری به مردم هستند، اما سردار سلیمانی تکرار نمی‌شود.  فلسفه جایگاه سردار سلیمانی ولایت پذیری است.

وی بیان داشت: فلسفه جایگاه سردار سلیمانی ولایت پذیری است. اتصال و تبعیت قلبی از ائمه اطهار از ویژگی‌های سردار سلیمانی است. در زیارت عاشورا چند فراز است که بخش زیادی از آن بیان فضایل ایشان است. در بخشی از این زیارت خطاب به امام حسین (ع) می‌گوییم که مقام محمود در نزد خدا را برای ما نیز در نظر گیرند. 

شمخانی عنوان کرد: چطور می‌شود که یک شخصیت در بین همه مردم جهان از مسلمان تا بودایی به جایگاه بلند رسیده و محبوب شود. این همان مقام محمود است و شهید سلیمانی نماد تحقق مقام محمود است که بسیار جایگاه بزرگی است و اینگونه می‌شود که تشییع این شهید عزیز با حضور یک جهان برگزار می‌شود که مقام شهید را در قلب‌ها نشان می‌دهد و این مقام محمودی که همه شیعیان در طول قرن‌ها مسلمانان از خدا خواستند در مورد سردار سلیمانی محقق شد و شهید سلیمانی مصداق فراز‌های زیارت عاشوراست و این یکی از ابعاد شخصیت روحانی، معنوی و عرفانی شهید سلیمانی است. 

وی افزود: بزرگی شخصیت این شهید عزیز را می‌توان در اذعان دشمنان به برجسته بودن سردار سلیمانی به طور بارز مشاهده کرد. جوانمردی سردار برگرفته از دین اسلام و ائمه است و این جنبه جوانمردی را می‌توان در دستگیری اشرار و نوع رفتار با آن‌ها مشاهده کرد. 

این مسئول اضافه کرد: شهید سلیمانی خدمات زیادی به مردم ارائه کردند و مردم، ایشان را با جبهه مقاومت شناختند در حالی که شهید سلیمانی از دوران انقلاب، هادی و فرمانده رزمندگان چندین استان در دفاع مقدس و لشکر ثارالله بودند که خداوند وی را برای دهه چهارم انقلاب ذخیره کرد. 

وی افزود: مقابله با اشرار و قاچاقچیان و خدمات در نیروی قدس از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی است. جهاد با جبهه استکبار با آن همه عظمت در نیرو و پایگاه‌های متعدد در کشورها، سلطه بر کشور‌ها و تجهیزات نظامی، با یک جبهه مقاومت که سردار آن را ایجاد کرد شکست خوردند. سردار سلیمانی زنده است و فرماندهی می‌کند و روح مجاهدت و مبارزه را به جبهه اسلام تزریق می‌کند. 

شمخانی با اشاره به اعتراف ترامپ که هفت هزار میلیارد دلار برای تحقق اهداف آمریکا در انجام اقدامات تروریستی در منطقه هزینه کرده، اما نتوانست کاری کند گفت: به همین منظور داعش را با پسمانده‌های القاعده و رژیم بعث ایجاد کرد. شهید سلیمانی بود که با یارانش، مجاهدان جبهه اسلام را سازماندهی کرد و ریشه داعش را از کره خاکی برکند و امروز پسمانده‌های آن‌ها با غربی‌ها حمایت می‌شوند و شهید سلیمانی ریشه این جرثومه‌ای که می‌رفت تا دولتی همچون بنی امیه را در جهان ایجاد کند، با کمترین هزینه و با هدایت و فرماندهی بی مثالش از ریشه بر کند. 

نام شهید سلیمانی تبدیل به یک فرهنگ انسان ساز در جهان شده است 

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران یادآور شد: البته که شهید سلیمانی فرماندهی حکیم بنام رهبر معظم انقلاب داشت که جبهه و محور مقاومت را برنامه ریزی کرد و امروز آمریکا حتی از مقابله با بخشی از جبهه یمن عاجز است. 

این مسئول بیان داشت: امروز دشمنان از اسم شهید می‌ترسند، چون شهید سلیمانی تبدیل به یک فرهنگ شده و حتی کسانی که از اسلام خبر ندارند با نام ایشان احساس غرور و عزت می‌کنند و به دنبال مکتب سلیمانی هستند و این امر جبهه استکبار را به زمین زده است.   

وی تصریح کرد: آزادیخواهان جهان با دست انقلاب به این نقطه از آزادی رسیدند و این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند؛ سپاه پاسداران بزرگترین سازمان ضد تروریستی جهان است، مدالی برای سپاه است که بخشی از آن شهید سلیمانی و پیروانش می‌باشند. 

شمخانی بیان داشت: امروز آبرویی برای صهیونیست و استکبار و غرب وحشی وجود ندارد، همچنان که مجمعی بین آزادگان و پاک فطرتان جهان شکل گرفته که حتی در مجالس آمریکا به راحتی بایدن را تخریب می‌کنند و این خود یک انتقام بزرگ برای ماست که اسم شهید سلیمانی و آزادی‌خواهی و حمایت از مظلوم، با این صراحت حتی در مجالس مستکبرین، با قاطعیت بیان می‌شود. 

شمخانی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اقدامات حقوقی در خصوص شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به راحتی نقض حقوق بشر کردند و قوانین حقوق بشر و منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشتند و بزرگ مردی آزادیخواه که جانش برای همه انسان‌ها می‌تپید را به شهادت رساندند و این جنایت بزرگ ضد بشری را در حق تمام مردم جهان مرتکب شدند.   

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: بررسی حقوقی شهادت سردار سلیمانی بعد از شهادت، با نوشتن نامه از سوی سپاه به دادستان کل کشور آغاز شد. پرونده کیفری تشکیل شد. در این پرونده کیفری اسناد زیادی، از سوی سرکردگان این جنایت بزرگ ضد بشری ارائه شد و خود آن‌ها اذعان کردند که سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند. اما هزاران سند نیز از سوی سپاه و نیروی قدس تهیه شد و نهایتا در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ کیفرخواست عاملین شهادت سردار سلیمانی به سازمان ملل ارسال شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار