دلنوشته/

حال و هوای روزهای دفاع مقدس در تشییع شهدا

مراسم باشکوه وداع و تشییع پیکر‌های مطهر دو شهید حمله رژیم صهیونیستی به مقر نیرو‌های سپاه در سوریه، حال و هوای تشییع شهدا در دوران دفاع مقدس را در قم زنده کرد.
کد خبر: ۶۴۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ - 24January 2024

حال و هوای تشییع شهدای دفاع مقدس در قم

گروه استان‌های دفاع‌پرس- ابوالفضل بمانی؛ مراسم تشییع پیکر‌های مطهر سردار شهید «علی آقازاده نژاد» و سرگرد شهید «سعید کریمی» روز گذشته در قم در حالی برگزار شد که فضای شهر را عطر ایثار و شهادت و معرفت به آرمان شهدا در بر گرفته بود.

روز شنبه هفته جاری بود که پس از اعلام خبر شهادت تعدادی از نیرو‌های مستشاری سپاه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در یکی از محله‌های شهر دمشق سوریه، این موضوع کانون توجه خانواده‌ها و همرزمان نیرو‌های سپاه قدس قرار گرفت.

هر چند شنیدن خبر شهادت عزیزانی که محکم و استوار پا در رکاب جبهه مقاومت گذاشته اند، برای ملتی که سال هاست علم مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی را بر دوش می‌کشد، چیز غریبی نیست، اما همه منتظرند ببینند این بار کدامین عزیز هدف تیر و کین دشمن غدار قرار گرفته و نامش در زمره اصحاب صاحب الزمانی (عج) سیدالشهدا (ع) ثبت شده است.

با اعلام خبر شهادت دو تن از نیرو‌های قمی مستشار سپاه در دمشق، بار دیگر موجی از کینه و نفرت نسبت به رژیم صهیونیستی همه جا را فرا گرفت و با انتقال پیکر‌های مطهر سردار شهید «علی آقازاده نژاد» و سرگرد پاسدار «سعید کریمی» به قم، مراسم وداع با این دو شهید عزیز با شکوه خاصی در نقاط مختلف شهر از جمله حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مساجد و هیات‌های محل فعالیت این دو شهید و دانشگاه قم برگزار شد.

آخرین بار سردار شهید علی آقازاده نژاد را در مراسم تشییع و خاکسپاری برادرش زنده یاد ابوالفضل آقازاده نژاد که رزمنده مدافع حرم بود و بر اثر بیماری دار فانی را وداع کرد، دیدم. درونی پر از عشق و هیجان داشت و ادب و تواضع و متانت در وجودش موج می‌زد و هر مخاطبی را آرامش می‌داد. کلامش سنگین و شمرده شمرده و نگاهش به سان یک فرمانده، نافذ بود و اینچنین بود که در دل‌ها جا گرفت و مراسم وداع با پیکرش در مسجد و حسینیه فاطمه الزهرا (س) در بلوار ۱۵ خرداد قم، مالامال از جمعیت مشتاقی بود که آمده بودند با آرمان‌های این سردار شهید تجدید میثاق کنند.

مراسم وداع با پاسدار شهید سعید کریمی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در کوچه پس کوچه‌های کوی ۲۵ بلوار ۱۵ خرداد نیز خاطره انگیز بود؛ همه کسانی که از خدمات و فعالیت‌های این بسیجی شهید پایگاه شهید چمران حوزه ۲ شهید قربانی در مسجد و این محله کم برخوردار خاطره داشتند، آمده بودند تا با اشک‌های خود فیض عظمای شهادت را به خانواده و فرزند خردسالش که کنار تابوت پدر بود، تبریک بگویند و با آرمان‌های شهید عهدی دوباره ببندند.

آخرین مراسم وداع با این دو شهید عزیز، دانشگاه بین المللی قم بود که روز دوشنبه در هوای بارانی، از درب ورودی تا مسجد دانشگاه برگزار شد و صحنه‌های مثال زدنی از عشق و معرفت نسبت به شهدا را رقم زد.

دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، گرد تابوت شهدا حلقه زدند و ارادت همیشگی خود را به شهیدان نشان دادند.

در مراسم فوق، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم از ویژگی‌های انقلاب و راه شهدا گفت؛ فاطمه آقازاده نژاد که خود دانشجوی این دانشگاه است نیز از پایداری در راه آرمان‌های انقلاب و لایت و ادامه راه پدر گفت و پدر شهید سعید کریمی نیز از اقامه نماز اول وقت و ولایت مداری فرزند شهیدش سخن راند.

در حرم مطهر حضرت معصومه(س) پس از اقامه نماز بر پیکر‌های مطهر شهدا توسط آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، فاطمه، زهرا و صالحه سه دختر شهید آقازاده نژاد بر جایگاه تابوت شهدا حاضر شدند و با قرائت دکلمه‌هایی در آستانه روز پدر، یاد روضه‌های اهل بیت اباعبدالله الحسین (ع) را زنده کردند.

عظمت مراسم باشکوه تشییع این دو شهید عزیز در هوای بارانی از حرم مطهر و از مسیر خیابان انقلاب تا گلزار شهدای علی بن جعفر (ع)، یادآور شکوه تشییع پیکر‌های مطهر شهدای عملیات کربلای و بمباران هوایی شهر قم در سال ۶۵ بود و خاطره حال و هوای آن روز‌ها را در ذهن‌ها زنده کرد.

در طول مسیر مردم دسته دسته به جریان تشییع ملحق می‌شدند، عده‌ای نیز با ذبح قربانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در همراهی با سیل خروشان عاشقان ایثار و شهادت سنگ تمام گذاشتند. شعار‌های کوبنده مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگیس و ... قطع نمی‌شد و حضور پرتعداد قشر‌های مختلف جمعیت از کوچک و بزرگ و پیر و جوان در مراسم تشییع به حدی بود که تردد به سمت گلزار شهدا به سختی انجام می‌گرفت.

پیکر مطهر شهیدان آقازاده نژاد و کریمی در نزدیکی مزار سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس آرام گرفت و این دو مزار نشانه‌ای شد برای اینکه مسیر عاشورایی دفاع از مظلومان عالم و مبارزه با صهیونیست همواره زنده و پویاست و هیچگاه پایان پذیر نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار