معاون پارلمانی رئیس جمهور:

حضور مردم در صحنه، رمز پویایی ۴۵ سال انقلاب اسلامی است

حسینی گفت: حضور در صحنه مردم و بصیرت آن‌ها باعث شده انقلاب اسلامی ۴۵ سال زنده و پویا به مسیر خود ادامه دهد.
کد خبر: ۶۴۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ - 27January 2024

معاون رئیس جمهور: حضور در صحنه مردم رمز پویایی ۴۵ سال انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور در کارگاه طرح ملی اعتلا که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت:در این دوره انتخابات نمایندگانی که در ادوار گذشته در مجلس شورای اسلامی حضور داشته‌اند باید از عملکرد خود دفاع کنند و نمی‌شود مردم را فقط به مشارکت در انتخابات و سخنان کلی برای رای دادن به خودشان مجاب کنند.

وی گفت: انتخابات، مسئولان را پاسخگو می‌کند چراکه در صورت نامزدی در انتخابات مردم از سوابق و برنامه‌های آنان می‌پرسند و مسئولان مجبور به پاسخگویی در خصوص عملکرد دوره فعالیت خود هستند.

حسینی ادامه داد: به طور یقین برای یک انتخاب اصلح باید تحقیق و تحلیل داشت که برگزاری مناظره‌ها و دقت در آن یکی از راه‌های رسیدن به این موضوع است و امروز نخبگان و بزرگان می‌توانند کار اطلاع‌رسانی و آگاه سازی مردم برای یک انتخاب اصلح را انجام دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در نظام اسلامی تعیین سرنوشت به دست خود مردم است و این در حالی بوده که در کشور‌هایی مانند امریکا و انگلیس انتخابات محدود به دو حزب بوده و نامزد‌های انتخاباتی در مسیری که کارتل‌های بزرگ اقتصادی تعیین می‌کنند باید حرکت داشته باشند.

 حسینی خاطرنشان کرد: یکی از تفسیر‌هایی که برای حضور مردم و مشارکت آن‌ها در ایران انجام می‌گیرد تعریف حمایت آن از نظام است و این در حالی بوده که آمار نشان می‌دهد میزان مشارکت در کشور‌های غربی در بهترین حالت ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: به واسطه همین اهمیت، رای دادن انتخاباتی در برخی کشور‌ها مانند بلژیک، آرژانتین، ترکیه و استرالیا الزامی است مگر اینکه رای دهندگان دلیل موجهی مانند سفر خارجی و ... داشته باشند.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: حضور در صحنه مردم و بصیرت آن‌ها باعث شده انقلاب اسلامی ۴۵ سال زنده و پویا به مسیر خود ادامه دهد و این بصیرت باعث شده که در سال گذشته دشمن با تمامی جنگ رسانه‌ای که راه انداخته بود نتوانست در آشوب‌ها چیزی به دست بیاورد.

حسینی بیان کرد: امروز در دنیا مجلسی به استقلال مجلس شورای اسلامی ایران وجود ندارد و تمامی قوانین در مجلس تصویب و دولت اجرا می‌کند و از سویی دولت برای آغاز کار خود به رای مجلس نیاز دارد.

وی افزود: حال این مجلس را مقایسه کنید با مجلس کشور‌های امریکا یا فرانسه که رئیس جمهور به راحتی آن‌ها را منحل می‌کند و در ایران برعکس آن هیچ نهادی نمی‌تواند مجلس را منحل کند و حتی قوانین آن برای همه لازم الاجرا است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار