معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران خبر داد؛

اجرای بیش از ۶۰ برنامه هنری ویژه دهه فجر در مازندران

«روحی» از اجرای بیش از ۶۰ برنامه هنری در دهه فجر در مازندران خبر داد و گفت: در جشنواره ملی فیلم فجر، ۲۲ فیلم مازندران شرکت دارند.
کد خبر: ۶۴۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ - 27January 2024

رقابت ۲۲ فیلم در بخش مسابقه «سودای سیمرغ» / جشنواره «مد و لباس» مازندران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مازندران، «محمد روحی» معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران امروز در نشست با خبرنگاران از تشکیل کمیته هنر و هنرمندان ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر استان مازندران خبر داد و با اشاره به اهمیت هنر اظهار داشت: موضوع هنر بسیار اهمیت دارد، به گونه‌ای که معاندان از همین ابزار برای افتراق بین مردم، هنرمندان و حاکمیت استفاده می‌کنند و ما باید از آن برای همگرایی، هم افزایی، مشارکت و وحدت بین نسل‌های مختلف جامعه بهره بریم.

وی برپایی جشنواره‌های تخصصی فرهنگی و هنری را از مهمترین برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد و افزود: امسال ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ رقابت می‌کنند و این رویداد با اکران فیلم‌ها از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در سینما سپهر ساری برپا می‌شود.

روحی از برگزاری جشنواره ملی موسیقی فجر به میزبانی آمل خبر داد و گفت: برای اولین بار، همه گرایش‌های موسیقیایی استان در جشنواره گردهم آمدند و اجرای ارکستر دماوند، موسیقی نواحی مازندران، اجرا‌های ارکسترال، موسیقی پاپ در این جشنواره اکران می‌شود.

این مسئول زمان اجرای این جشنواره را از ۲۴ تا ۲۷ بهمن اعلام کرد و ادامه داد: همچنین اجرای سرود در جشنواره موسیقی فجر از دیگر برنامه‌ها است.

مطالب بیشتر:

**برپایی نمایشگاه‌های انقلاب اسلامی در مازندران

**اجرای بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه بانوان در دهه فجر/ بانوان نخبه مازندران معرفی می‌شوند

وی از برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی فجر از ۱۰ تا ۲۱ بهمن در شهرستان نور خبر داد و اذعان داشت: همچنین بخش نمایشگاهی جشنواره مد و لباس فجر از ۲۳ تا ۳۰ بهمن در شهرستان نوشهر برگزار خواهد شد.

این مسئول زمان برگزاری بخش مسابقه جشنواره مد و لباس را فروردین ۱۴۰۳ اعلام و اضافه کرد: برپایی ایستگاه‌های نقاشی، برپایی نمایشگاه عکس راهپیمایی ۲۲ بهمن، سکانس حماسه و پخش آثار انقلاب اسلامی، برپایی بازارچه‌های سنتی در معابر و مراکز شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

روحی با بیان اینکه بیش از ۶۰ برنامه هنری در مازندران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه نقاشی، نمایشگاه کتاب، کارگاه‌های آموزشی و همنشینی خوشنویسان از جمله برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار