در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور: سامانه «ره‌آورد نور» برای زیارت مجازی «راهیان نور»/ اردوهای «راهیان پیشرفت» را در راهیان نور امسال خواهیم داشت

سرهنگ حسین‌زاده با اعلام آمادگی راهیان نور برای برگزاری راهیان پیشرفت گفت: امکان زیارت مجازی در سامانه ره‌آورد نور نیز پیش‌بینی شده است و زائران می‌توانند به صورت مجازی از یادمان‌ها بازدید کنند.
کد خبر: ۶۴۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۶ - 30January 2024

اعزام سالانه ۵۰ هزار نفر به راهیان نور دریایی/ آمادگی راهیان نور برای برگزاری راهیان پیشرفتسرهنگ «روح‌الله حسین‌زاده» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در حاشیه نشست خبری تشریح برنامه‌های راهیان نور سال ۱۴۰۳ و در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در خصوص شکل‌گیری و اهمیت اردوهای «راهیان پیشرفت» و بازدید مردم از دستاورد‌ها و پیشرفت‌های کشور در جریان عملیات فرهنگی راهیان نور اظهار داشت: راهیان پیشرفت چندین سال است آغاز شده و اولین‌بار بسیج دانشجویی در استان هرمزگان این کار را شروع کرد.

سرهنگ حسین‌زاده افزود: امسال در استان خوزستان مکان‌هایی که نمادی از توسعه و پیشرفت دارند مثل فولاد خوزستان، اکسین فولاد، ذوب آهن یا ورزشگاهی که به تازگی ساخته شده آمادگی دارند از مردم میزبانی کنند، البته در سال‌های گذشته بازدید از سدهای «کرخه»، «گتوند» و «گدار» نیز در این راستا انجام می‌شد.

مطالب بیشتر:
**دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور: اردوهای راهیان نور از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور همچنین با اشاره به اینکه، در برخی از یادمان‌ها از جمله یادمان بیت‌المقدس که نیروی هوافضای سپاه در آن مستقر است، دستاورد‌های موشکی به نمایش درآمده است، گفت: در همین راستا آمادگی داریم تا با دعوت از مجموعه‌های دیگر در صورتی که امکان و شرایطش را داشته باشند دستاورد‌های آنها را در یادمان‌ها به نمایش بگذاریم.

وی درخصوص راهیان نور امسال و امکان زیارت مجازی از یادمان‌ها بیان کرد: امکان زیارت مجازی در سامانه ره‌آورد نور، پیش‌بینی شده است و زائران می‌توانند به صورت مجازی از یادمان‌ها بازدید کنند، همچنین در پیام‌رسان ایتا نیز برای هریک از یادمان‌ها کانالی راه‌اندازی شده است.

سرهنگ حسین‌زاده همچنین در ادامه به جزئیات برگزاری راهیان نور در استان‌های هرمزگان و بوشهر اشاره کرد و گفت: راهیان نور بوشهر و هرمزگان و راهیان نور دریایی به‌خاطر مشکل حمل و نقل و هزینه‌های بالا به نسبت راهیان نور در خشکی، در ابعاد کوچکتر برگزار می‌شود و مسئولیت آن را سازمان اردویی قرارگاه بسیج و سپاه برعهده دارند و سهمیه‌ای به استان‌ها داده شده تا ثبت نام انجام شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه، میزبان این اردو‌ها نیروی دریایی سپاه و مسئول آن سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه است، خاطرنشان کرد: قریب به ۱۵۰۰ زائر شب‌خواب در هرمزگان و بوشهر داریم و ۵۰ تا ۷۰ هزار زائر سالانه اعزام به یادمان‌های این دو استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها