در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در ژنو؛

نماینده ایران در ژنو: مواضع اصولی ایران صلح و ثبات در منطقه است

بحرینی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مواضع اصولی و مسئولانه خود که مستلزم گفتگو و همکاری میان کشور‌های منطقه است به دفاع و تلاش برای صلح و ثبات در منطقه ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۶۵۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ - 13February 2024

نماینده ایران در ژنو: روح انقلاب ایران به تحقق آرزو‌های ملت ما کمک کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بحرینی» نماینده ایران در ژنو در سخنانی در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: روح واقعی انقلاب اسلامی تحقق بخشیدن به آرزو‌های ملت ما برای عدالت اجتماعی، دموکراسی و حاکمیت قانون بود و هم‌چنین نشانی از آروزی دیرینه آن‌ها برای استقلال.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در مواجهه با چالش‌های هولناک بسیاری از روز‌های آغازین انقلاب تاکنون با ایستادگی، استقامت و اراده به موفقیت دست یافته است. ملت ایران به دستاورد‌های عظیمی که با وجود همه ناملایمات به دست آورده افتخار می‌کند.

بحرینی ادامه داد: در طول ۴۵ سال گذشته، ایران زیرساخت‌های کلیدی مانند احداث جاده و زیرساخت‌های حمل و نقل، برق، انرژی، آب پاک، بهداشت و آموزش، مخابرات و خدمات اینترنت و ... را در اعماق مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ساخته و گسترش داده است. نرخ باسوادی به ویژه در میان دختران و زنان رشد چشمگیری داشته است. زنان از فرصت رشد در تمام سطوح آموزش عالی استفاده کرده‌اند، به شکلی که تعداد دانشجویان دختر برای بیش از یک دهه از همتایان مرد خود در دانشگاه‌ها بیشتر است.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در علم، فناوری و نوآوری نیز دستاورد‌های بزرگی داشته است، از بهداشت و پزشکی گرفته تا فناوری نانو و هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز تا سلول‌های بنیادی و نیز در دفاع و بازدارندگی.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار