حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

انتخابات؛ مظهر جمهوریت نظام

انتخابات، مظهر جمهوریت نظام است و به همین علت مستکبران و آمریکا با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام و در اصل با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند.
کد خبر: ۶۵۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۱ - 20February 2024

انتخاباتگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ سمانه حسن‌خانی؛ در قانون اساسی تکیه و محور اصلی در تعیین سیاست‌های حاکمیت، حاکم شدن مردم بر سرنوشت خودشان است و یکی از عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی، حضور مردم در انتخابات است.

تحقق مردم‌سالاری دینی در منطقه خاورمیانه «مردم» را صاحبان نظام بر اساس آموزه‌های اسلامی کرد تا بتوانند مهم‌ترین نقش را در نحوه اداره امور کشور و تعیین حاکمان داشته باشند.

حضور چشمگیر مردم پای صندوق‌های اخذ رای ضریب امنیتی کشور در مقابل تهاجم‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و ... دشمنان را بیشتر خواهد کرد و نقش بازدارنده در مقابل دشمنان نظام دارد. ملت ایران در طول دوره‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی تا کنون با صلابت و شجاعت در مسیر حفظ و حراست از آرمان‌های نظام ایستادگی کرده و با هوشیاری و مقاومت توطئه‌های دشمنان را از بین برده است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یکی از فرصت‌های کلیدی برای نشان دادن عظمت ملت بزرگ ایران است؛ ملتی که به جرات می‌توان گفت سرمایه اجتماعی و اصلی کشور هستند که بار دیگر با حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با انتخاب فردی شایسته برای تشکیل مجلسی کارآمد و مقتدر در سال ۱۴۰۳ به دشمنان قسم خورده نظام ثابت خواهند کرد عزت و اقتدار ایران در خاورمیانه و جهان باز هم به منصه ظهور خواهد رسید.

امروز که دشمنان نظام تاب پیروزی‌ها و مقاومت ملت ایران را در برابر جنگ اقتصادی و تحریم ندارند، توانمند سازی و تقویت قدرت مجلس شورای اسلامی اهمیت بیشتری خواهد داشت؛ چون ملت آگاه و هوشیار ایران اسلامی امروز در بزنگاه مهم تاریخی قرار گرفته است و با همبستگی و پیوند خالصانه با ارزش‌های الهی و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای با امنیت و آرامش با رای خود از نظام جمهوری اسلامی صیانت کرده است و به دوست و دشمن نشان داده که از حرکت در مسیر مقاومت بر آرمان‌ها و اهداف خود پایدار است و با نشاط اجتماعی بر استقرار جامعه اسلامی تاکید دارد.

اداره کشور براساس رای و نظر مردم از اصلی‌ترین و مهم‌ترین جلوه‌های رابطه مردم با نظام اسلامی است و برگزاری یک انتخابات با مشارکت حداکثری، نقش بسیار مهمی در تثبیت پایه‌های مردم سالاری و نظام جمهوری اسلامی دارد.

مردم ایران چهاردهه و اندی با اقتدار در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است حرکت کردند و در حیات پرافتخار نظام جمهوری اسلامی به دستاورد‌های غرورآفرین در همه عرصه‌ها رسیدند.

آن‌ها فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای، انتخاباتی باشکوه رقم خواهند زد و با این حرکت بزرگ جان تازه‌ای به جریان مقاومت خواهند بخشید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، «نگاه به خود» برای «تقویت نقاط قوت، کامیابی و رفع نقاط ضعف» و نگاه هوشمندانه و بدون انفعال به دشمن را دو وظیفه مهم و اساسی برشمردند و با تأکید بر اهمیت وحدت ملی و انتخابات ۱۱ اسفند به عنوان راه‌ حل مشکلات و اصلاح امور، همه را به شرکت پرشور در این رویداد مهم ملی فراخواندند و نکات مهمی را در باب چگونگی انتخاب نامزد اصلح، اتقان و سلامت انتخابات و پرهیز از بداخلاقی‌های انتخاباتی بیان کردند.

معظم‌له همچنین جبهه استکبار را بی‌شک مخالف انتخاباتِ ایران دانستند و گفتند: انتخابات، مظهر جمهوریت نظام است و به همین علت است که مستکبران و آمریکا که هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مخالفند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی مخالف هستند.

بنابراین با تأکیدات موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای چند ماه اخیر می‌توان به مهم بودن عرصه انتخابات پی برد و مردم با حضور حداکثری و چشمگیر باید پاسخی محکم به دشمنان بدهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار