مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

روحانیون در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند

سرهنگ «سلامی» گفت: امروز در مقابل جنگ ترکیبی و نبرد رسانه‌ای دشمن، سلاح جهاد تبیین لازم است و طلبه و روحانی در خط مقدم آن قرار دارد.
کد خبر: ۶۵۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ - 11March 2024

روحانیون در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «صدرالله اسماعیل زاده» رئیس حوزه علمیه استان مازندران با بیان اینکه علمای دین در طول تاریخ پرچمداران اسلام و نهضت اسلامی بودند، اظهار داشت: علما و روحانیون از اولین همراهان امام راحال (ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی بودند و همچنان مجاهدانه در وسط میدان‌های بصیرت افزایی و زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلامی حضور دارند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه شهدای ما دست پروده علما بودند و این ارزش‌های باید ثبت و جاودانه شود، بر لزوم جمع آوری خاطرات دو هزار رزمنده روحانی تأکید کرد و افزود: باید نقش روحانیت در دفاع مقدس در مازندران به گونه‌ای مستندسازی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: در همه حوادث انقلاب اسلامی بویژه سال‌های دفاع مقدس، قدرت ایمان، معنویت، اخلاص بر سایر امکانات و ابزار‌ها در پیروزی‌ها اثرگذارتر بود.

وی با بیان اینکه هرگاه ایمان، معنویت، توکل و توسل پررنگ‌تر بود، آثار توطئه دشمنان و شبیه خون فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی کم رنگ بود، اضافه کرد: هرگاه ما از ارزش‌ها و معنویت فاصله گرفتیم بیشتر آسیب دیدیم.

سرهنگ پاسدار سلامی اضافه کرد: امروز در مقابل جنگ ترکیبی و نبرد رسانه‌ای دشمن، سلاح جهاد تبیین لازم است و طلبه و روحانی در خط مقدم آن قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بر لزوم تهیه و تدوین مقالات نقش روحانیون در دفاع مقدس برای دانشنامه استانی دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: همایش سفیران مقاومت در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: برنامه‌های حوزه علمیه در سال ۱۴۰۳ تهیه و تدوین شود تا شاهد هرچه باشکوهتر برگزار شدن برنامه‌های این حوزه باشیم.

وی با اشاره به مأموریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اذعان داشت: تجلیل از پیشکسوتان روحانی، جمع آوری خاطرات، حضور فعال طلاب جوان در برنامه‌های دفاع مقدس، برگزاری برنامه‌های دفاع مقدسی در مدارس علمیه، آموزش درس دو واحد معارف دفاع مقدس در مدارس علمیه، برپایی محافل روایتگری دفاع مقدس در مدارس علمیه، بازدید از یادمان‌های شهدای گمنام و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی دفاع مقدس از جمله اقدامات و برنامه‌های این حوزه به شمار می‌آید.

این مسئول بر لزوم تشکیل گروه پژوهشی متشکل از ظرفیت طلاب و روحانیون استان مازندران تأکید و خاطرنشان کرد: طلاب در حوزه پژوهشی تعامل داشته باشند و از ظرفیت طلاب علاقمند به حوزه دفاع مقدس استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بر ثبت فعالیت‌های مدارس علمیه استان مازندران در سامانه ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها