در صحن علنی مجلس به تصویب رسید؛

اختصاص ۱.۸ میلیارد یورو اعتبار به نیروهای مسلح برای تقویت بنیه دفاعی کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جدول ۲۱ لایحه بودجه مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح در بودجه سال جاری را تصویب کردند.
کد خبر: ۶۶۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ - 30April 2024

جدول مربوط به توزیع اعتبارات «نیرو‌های مسلح» تصویب شدبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول ۲۱ با عنوان توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در توضیح بخش درآمدی جدول ۲۱ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: مجلس یازدهم اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف از محرومیت زدایی گرفته تا حوزه همسان سازی حقوق بازنشستگان، مسائل فرهنگی و بحث تولید تاکنون داشته است؛ حدود ۳۱ میلیارد تومان در بودجه امسال به موضوع تولید اختصاص تا در حوزه استانی و ملی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در جدول ۲۱ مجلس گام بلندی برای اقتدار و امنیت دفاعی کشور برداشته است که در جای خود یک حرکت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی محسوب می‌شود. توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح در جدول ۲۱ به صورت جزئی بررسی شد که در آن حدود ۱.۸ دهم میلیارد یورو در آنجا تخصیص داده شده که زوایای مختلف امنیت کشور را از مرز‌ها گرفته تا پایتخت را مورد بررسی قرار می‌دهد. جلسات گوناگونی بین دولت و مجلس برای بودجه امنیت و دفاع ملی گذاشته شد تا این مسئله مورد توجه قرار بگیرد، با تصویب این بودجه به مسئله دفاعی کشور پیام قدرتمندی داده می‌شود.

حاجی بابایی در ادامه تاکید کرد: این رقم یعنی ۱.۸ دهم میلیارد یورو نرخ تصویبی دولت بوده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با جدول ۲۱، گفت: دولت مساعدت در این حوزه را به اندازه کافی انجام داده، همچنین مبلغ ۱.۸ دهم میلیارد یورو که در آن قرار داده شده از محل تهاتر نفت بوده، در مجلس ۱.۸ دهم میلیارد یورو مازاد بودجه است، این عدد بالاتر از مبادلات ارزی کشور است، موجب اختلال در بازار ارز می‌شود، دولت با این مسئله مخالف است، دو نرخی بودن ارز در حال حاضر مشکلات زیادی را در کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار