مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین سوم خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

سرهنگ «امیری مقدم» گفت: فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در سالروز بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۶۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴ - 07May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین امروز در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، گفت: فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در سالروز بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی دفاع مقدس در بوستان فدک در حال احداث است تا فرهنگ دفاع مقدس بین اقشار مختلف جامعه به ویژه‌ دانش آموزان و دانشجویان گسترش یابد.

سرهنگ امیری مقدم با بیان اینکه مرکز فعلی یک هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد، ادامه داد: فاز نخست این مرکز با اعتباری معادل بر یک هزار میلیارد ریال شامل بخش اداری، سالن جلسات، سالن متاورس، واقعیت مجازی، محوطه سازی سایت شمالی و فضای سبز، فاز دوم ساختمان شامل آمفی تئاتر با ظرفیت ۴۰۰ نفر، فاز سوم احداث سردرب و حفاظ پیرامونی به متراژ یک هزار و ۷۰۰ متر و فاز چهارم آن احداث حسینیه یک هزار نفره در ورودی مرکز است.

این مسئول تصریح کرد: برای سایت شمالی این مرکز از موسسه میثاق رزم آوران قزوین مساعدت گرفتیم و ۲۸ میلیارد ریال برای آن هزینه شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: حماسه سوم خرداد پیش رو است و برای این روز مبارک با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برنامه های مختلفی از جمله افتتاح فاز یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس، فضاسازی و آذین بندی شهر و برگزاری مراسمات مختلف را در نظر داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار