معرفی کتاب؛

مشق‌های بامدادی

کتاب «مشق‌های بامدادی» روایتگر تاریخ شفاهی «سید فتح الله خاضع» است که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۶۶۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰ - 07May 2024
مشق‌های بامدادیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، کتاب «مشق‌های بامدادی» روایتگر تاریخ شفاهی «سید فتح‌الله خاضع» از رزمندگان دوران دفاع مقدس با مصاحبه «سید حسین یادگار نژاد» و با تحقیق و تدوین «سید کاظم فاضل» در سال ۱۴۰۲ چاپ و منتشر شده است.
 
کتاب «مشق‌های بامدادی» در شمارگان ۵۰۰ جلد و با ۴۰۰ صفحه توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بازار نشر عرضه شده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
 
به اروند که رسیدیم، دوباره باران شدید شد، آن موقع گردان‌های خط شکن کارشان را شروع کرده بودند و فقط منور می‌زدند، ما پشتیبانی بودیم.
 
کل منطقه، مثل روز، روشن شده بود و یک منور به روی پای شهید حاج «سیف الله حیدرپور» برخورد کرد و زخمی شد. اولین گردانی که سوار بر قایق می‌شد و باید می‌رفت، ما بودیم که باید، سه راه فاو و بصره را بگیریم تا ارتباط عراقی‌ها قطع شود و عراقی‌ها نتوانند، نیروهایشان را به فاو بفرستد. 
 
سوار بر قایق شدیم و بعد از رسیدن هر گاه می‌خواستیم پیاده شویم، یک مرتبه، موج به قایق برخورد می‌کرد و دوباره به عقب بر می‌گشتیم. ما از عملیات ترسی نداشتیم ولی از اروند می‌ترسیدیم. جلیقه به تن داشتیم موج اروند، مثل بقیه‌ی رودخانه‌ها نبود که با جلیقه بتوان نجات پیدا کرد. باران توپخانه‌ی دشمن و منور ها، همگی دست به هم داده بودند که برای بچه‌ها وحشت درست کنند.
 
 فکر کنم ساعت سه و ربع از قایق‌ها پیاده شدیم «مرتضی قربانی» هم دستور داده بود به محض پیاده شدن از قایق ها، لرکه بزنید، لر‌ها مجاز بودند، چون عرب‌ها از این حرکت می‌ترسیدند پیاده شدیم و حرکت کردیم تا اروند پیاده رفتیم و دشمن هم مدام توپخانه می‌زد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها