مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد؛

تمام ظرفیت‌های استان برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استفاده شود

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: تکمیل دانشنامه دفاع مقدس نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های استان است.
کد خبر: ۶۶۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱ - 09May 2024
تمام ظرفیت‌های استان برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس استفاده شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هماهنگی دانشنامه استانی دفاع مقدس با حضور سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و «محمد مهدی روشنفکر» مجری طرح دانش نامه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست‌خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی (ره) و با بیان اینکه هر کاری که در قالب هنر بیان شود ماندگار می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از حماسه‌ها اگر به صورت هنر بیان نمی‌شد نمی‌توانستند ماندگار شوند.
 
سرهنگ خواست خدایی با تاکید بر تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر تدوین دانشنامه استان‌ها، افزود: خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس برای ماندگاری باید ثبت و ضبط شود تا دچار تحریف نشود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: فداکاری‌های بچه‌های غیور کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس باید برجسته شود. 
 
وی با بیان اینکه در دانشنامه استانی دفاع مقدس ۳۴۰ مدخل شناسایی شده است، گفت: ۶۰ درصد از موضوعات در حال نگارش و تدوین می‌باشد. 
 
سرهنگ خواست خدایی عنوان کرد: کارگروه مربوط به مدخل‌های نظامی متشکل از فرماندهان گردان‌های قدیم به عنوان رئیس کارگروه و فرماندهان جدید گردان‌ها به عنوان دبیر جلسات تشکیل شود.
 
این مسئول تصریح کرد: در ادارت و سازمان‌ها که هیچ گونه اقدامی انجام نشده با حضور مدیران کل کارگروه برگزار شود. 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مقالات مربوط به یادمان شهدای گمنام و هنری و سینمایی توسط نویسنده مقاله پیگیری شود.
 
وی ابراز داشت: جلسه‌ای با حضور فرماندهان و پژوهشگران، جهت بازنگری مدخل‌های دفاع مقدس برگزار شود. 
 
سرهنگ خواست خدایی گفت: باید از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کنیم تا دانشنامه دفاع مقدس هر چه زودتر به اتمام برسد. 
انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها