مدیرعامل موسسه شهید آیت‌الله مدنی همدان:

شهید آیت الله «رئیسی» عاشق واقعی خدمت به مردم بود

«حجازی» گفت: شهید آیت‌الله «رئیسی» یک فرد متفاوت در حوزه خدمت رسانی به جامعه بود، نگاه ایشان در موضوع خدمت به اهداف انقلاب نه فقط به عنوان و و تکلیف شرعی، بلکه عاشق واقعی خدمت به مردم بودند.
کد خبر: ۶۶۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹ - 21May 2024

شهید آیت الله رئیسی عاشق واقعی خدمت به مردم بود«سید محمد کاظم حجازی» مدیرعامل موسسه شهید آیت‌الله مدنی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس، پیرامون شخصیت و شهادت شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اظهار داشت: ویژگی شخصیتی شهید «سید ابراهیم رئیسی» این بود که با مردم بدون اینکه ارتباطی از قبل داشته باشد مانند انیس و مونس مراوده پیدا می‌کرد و این ویژگی موجب شد که همه آحاد جامعه در همه صنوف و اقشار یک احساس دلدادگی نسبت به شخصیت ایشان داشته باشند.

 وی افزود: زمانی که مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را عهده دار شدند برای اینکه بتوانند سطح خدمات آستان را از محدوده تعریف شده قبل به سراسر ایران تعمیم دهند تصمیم گرفتند که در تمام استانهای کشور یک امکان برای بهره مندی از نعمت آستان قدس رضوی را ایجاد کنند.

مدیرعامل موسسه شهید آیت‌الله مدنی همدان به ویژگیهای شخصیتی آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: شخصیت آیت‌الله شهید رئیسی یک فرد متفاوت در حوزه خدمت رسانی به جامعه بود فارغ از ارادت عاطفی که به ایشان داشتم، برایم مشهود بود که نگاه ایشان در موضوع خدمت به اهداف انقلاب نه فقط به عنوان و و تکلیف شرعی، بلکه عاشق واقعی خدمت به مردم بود.

وی تصریح کرد: پیش از اینکه آیت‌الله رئیسی مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را به عهده بگیرند، تعریفهای مشخصی از خدمات تولیت در جامعه شناخته می‌شد. اما ایشان از همان روز اول گستره خدمات آستان قدس رضوی را به کوچه پس کوچه‌های روستاهای سراسر کشور و شهرستانها به خصوص در مناطق محروم و دور افتاده توسعه دادند و کسانی که هیچگاه تصور نمی‌کردند که ممکن است روزی مورد عنایت و توجه هات حضرت باشند با تدبیر ایشان از این سفره معنوی و مادی بهره مند شدند. 

مدیر عامل موسسه شهید آیت‌الله مدنی همدان اضافه کرد: این خدمت در بحرانها و حوادثی مانند زلزله سیل و مسائل اجتماعی به گونه ای صورت می‌گرفت که عشق مضاعفی به اهل بیت و علی بن موسى الرضا (ع) در تمامی بدنه جامعه رونق پیدا می‌کرد.

حجازی افزود: البته فارغ از عظمت و عطوفت حضرت على بن موسى الرضا، اخلاص و ایمان ایشان به هدف مقدسی که در پیش گرفته بودند در کسب این موفقیت ها بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه در استان همدان هم مکررا شاهد برکات این خدمات بودیم عنوان کرد: در دوران کرونا با تدبیر خوبی که شهید رئیسی داشتند بسته‌های معیشتی در بیمارستان‌ها، زندانها، روستاها و حوزه‌های مختلف اجتماعی با عنوان هدیه على بن موسى الرضا (ع) به مردم هدیه می‌شد و آن هدیه توجه حضرت به خودشان می‌دانستند و این احساس خوشایند در آنها سبب حل بسیاری از مشکلات و اختلافات و دعاوی شد. 

حجازی اظهار داشت: آیت الله رئیسی در قله خدمتگزاری به مردم بود. ایشان فرهنگ خدمت را در حوزه های مختلف اجتماعی ترویج داد و در همه حال به گره گشایی از کار مردم نظر داشتند.

وی تاکید کرد: شهید رئیسی بر اساس شناخت و معرفتی که از انقلاب و رهبر انقلاب داشت خودش را به جایی رساند که خدمات او ختم به شهادت شود. روز شروع ریاست جمهوری آیت الله رئیسی در ولادت امام رضا (ع) بود و مهر تایید این خدمت هم در تولد حضرت خورده شد. 

مدیر عامل موسسه شهید آیت‌الله مدنی (ره) همدان با بیان اینکه نگاه ایشان به مسئولیت چه در دوران تولیت و چه در قوه قضاییه و چه ریاست جمهوری یک نگاه جامع به موضوع خدمت بود عنوان کرد: در دوران خدمت آیت.الله رئیسی افراط و تفریط مشاهده نشد. اگر باید به مباحث اقتصاد و معیشتی پرداخته می‌شد ایشان با تمام وجود به این بخش پرداختند. به کارگاه‌ها و کارخانجات تعطیل شده نگاه ویژه و خاصی داشتند، چون می‌دانست صرفا شعار اشتغال نمی‌تواند راهگشا باشد.

حجازی متذکر شد: شهید رئیسی در سطح بین الملل هم نگاهش به موضوعاتی بود که در حوزه خارجی ضرورت داشت. آخرین اقدامی نیز که ایشان انجام داد و در شرایطی که همه بر این باور بودند که اختلافاتی بین ایران و آذربایجان است مهمترین پروژه قریب ۴ دهه انقلاب در حوزه آب را در آن منطقه به انجام رساند و یک مراوده و دوستی مجددی را با کشور آذربایجان برقرار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار