بیانیه اداره کل حفظ آثار مازندران به مناسبت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل:

حماسه اسلامی ششم بهمن آمل باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به مناسبت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ - 24January 2016

حماسه اسلامی ششم بهمن آمل باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد

به گزارش دفاع پرس از مازندران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران به مناسبت ششم بهمن سالروز حماسه اسلامی مردم آمل بیانیهای صادر کرد که در ادامه میآید:

در ابتدای این بیانیه بیان شد: حماسه ششم بهمن آمل را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست که اجرای طرحهای کمونیستی پس از ناکام ماندن در تهران با مقاومت مردم در آمل نیز ناکام ماند.

این بیانیه میافزاید: به جرأت میتوان گفت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: با نگاهی گذرا به تاریخچه حماسه ششم بهمن آمل سال 60 میتوان این احساس را در ذهن متبادر کرد که خلق این حماسه بیبدیل سبب شد تا بسیاری از توطئهها و ترفندهای شوم گروهکهای کمونیستی و منافقین در آمل نقش بر آب شود.

در این بیانیه تصریح شد: مردم آمل ظرف ده ساعت مقاومت و ایثار جانانه، در هر ۱۵ دقیقه یک شهید تقدیم  کردند بهبیاندیگر، مردم آمل در هریک ربع ساعت، یک تن از بهترین جوانان خود را قربانی دادند تا توانستند فضای شهر و محیط اطراف آن را از لوث وجود و حضور عناصر ملحد، فاسد و مزدور اجنبی پاک و به خون پاک شهیدانشان عطرآگین کنند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در بخش دیگر این بیانیه تأکید کرد: آمل، تنها شهری است که با پرورش عالمان و مراجع تقلید بزرگ دینی، باافتخار آفرینی و تقدیم ۴۰ شهید سرافراز، در حماسهی اسلامی ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰، با عظمت و شایستگی ویژهای در وصیت نامهی سیاسی- الهی امام راحل (ره) جای گرفته و برای همیشه جاوید و زنده ماند.

 در این بیانیه آمده است: شهر آمل اکنون به خاطر برپایی سنگرهای مردمی دفاع در برابر مهاجمین به شهر « هزار سنگر» معروف است که به فرمودهی مقام معظم رهبری تعبیر ظاهری هزار سنگر از شهر آمل به دلیل سنگر بندی خیابانها در حادثه ی ۶ بهمن سال ۶۰ است و تعبیر واقعی آن به معنای سنگر دلهاست که با این تعبیر به عدد هر انسان مو من و با انگ بزه ای، سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.»  

در ادامه این بیانیه آمده است: بی تردید دلاور  مردیها و رشادتهای مردم انقلابی آمل در حادثهی جنگل سال ۱۳۶۰ در تاریخ ماندگاراست و میتواند برای نسل جوان و آیندهی ایران اسلامی الگو شود.

در بخش دیگر این بیانیه تصریح شد: نقش مردم حماسه ساز آمل در برخورد با درگیریهای منافقین را باید به حوادث جنگل آمل و حصار هزار سنگر در این شهرستان برای جلوگیری از ورود اجانب، بیگانگان و کمونیستهایی که قصد داشتند اهداف شوم اجرا نشده پایتخت را در شهرستانهای کشور اجرا کنند بی بدیل و وصف ناشدنی است.

 در پایان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حماسه بزرگ تأکید کرد: حماسه ششم بهمن آمل که در نوع خود بینظیر است، میتواند همطراز حماسههایی چون قیام مردم قم و تبریز قرار گیرد و بهعنوان یکی از موفقیتهای ملت مقاوم ایران پس از پیروزی انقلاب از آن یاد شود

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار