یک کارشناس مسائل غرب آسیا:

اعتراضات در بحرین فقط مختص شیعیان نیست

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با برشمردن تبعات سلب تابعیت از« شیخ عیسی قاسم» روحانی برجسته شیعه بحرینی توسط حکومت آل خلیفه اظهار کرد: اقدام نادرست حکومت آل خلیفه باعث شد که مبارزات و مقاومت مردم بحرین علیه این رژیم وارد فاز جدیدی شود.
کد خبر: ۹۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ - 10July 2016

اعتراضات در بحرین فقط مختص شیعیان نیست

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اصغر زارعی با تاکید بر اینکه اقدام حکومت بحرین باعث شده که اعتراضات مسالمتآمیز مردم بحرین به سمت رادیکال شدن سوق پیدا کند، ادامه داد: اگر حکومت بحرین همچنان به خواستهها و مطالبات مردم این منطقه بیتوجه باشد قطعا با مشکلات و درگیریهای بیشتری روبهرو خواهد شد و دامنه اعتراضات مردم در شهرهای مختلف این کشور گسترش پیدا میکند.

وی با بیان اینکه تجمع مردم بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم در برابر منزل وی، روزهاست که ادامه پیدا کرده است، افزود: در طی روزهای گذشته برای اولین بار شاهد این بودیم که مردم بحرین از حکومت آل خلیفه به عنوان اشغالگران یاد کردند و خواهان خروج آنها از بحرین شدند.

 این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه حرکت جدیدی در بین مردم بحرین در ارتباط با اعتراض و مقاومت در برابر حکومت آل خلیفه به وجود آمده است، ادامه داد: در این کشور اقلیت غیربحرینی بر اکثریت بحرینی اصیل حکومت میکند و با روشهای خشونتآمیز مطالبات اکثریت جامعه را سرکوب میکند.

 زارعی با بیان اینکه حکومت آل خلیفه با همکاری نظامیان شورای همکاری خلیج فارس اقدام به این سرکوب کرده است، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت بحرین با دادن تابعیت به شهروندان دیگر کشورها از جمله کشورهای شبهقاره تلاش دارد پراکندگی و تنوع جمعیت در بحرین را تغییر دهد و اکنون این سیاست را با سرعت بالایی دنبال میکند.

 وی با تاکید بر اینکه شهروندان اصیل بحرینی از حداقل حقوق و مزایای یک شهروند بومی برخوردار نیستند، ادامه داد: در بسیاری از مراکز اداری از توانایی بحرینیهای اصیل بخصوص شیعیان استفاده نمیشود و اکنون روند به نحوی شده که باید گفت اعتراضات در بحرین فقط مختص شیعیان نیست و حتی جریان اهل سنت نیز به روند حکومتداری آل خلیفه اعتراض دارند.
منبع:میزان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار