عفو بین‌الملل بازداشت‌های بحرین را محکوم کرد

سازمان عفو بین‌الملل، موج جدید بازداشت‌ها در بحرین و سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰ - 05September 2016

عفو بین‌الملل بازداشت‌های بحرین را محکوم کرد

 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سازمان عفو بین الملل موج اخیر بازداشت مخالفان در بحرین و احضار 60 روحانی این کشور برای بازجویی از آنان در ارتباط با تحصن در منطقه «الدراز» را محکوم کرد. 

«آریال بلاتیگن» هماهنگ کننده امور بحرین در سازمان عفو بین الملل گفت: سلب تابعیت بحرینی آیت الله شیخ عیسی قاسم اقدامی ظالمانه است و به وی فرصت تعامل قانونی در این زمینه داده نشد.

وی افزود: سازمان عفو بین الملل موج اخیر بازداشت ها در بحرین را محکوم می کند و آن را نقض حقوق بشر می داند. ما اخیرا شاهد تشدید سرکوب و افزایش موارد ممنوع الخروج شدن افراد هستیم و به نظر می رسد دولت بحرین با این اقدام در صدد جلوگیری از حضور فعالان و مدافعان حقوق بشر در نشست های آینده شورای حقوق بشر در ژنو است.

بلاتیگن تاکید کرد که تابعیت شیخ عیسی قاسم به صورت ظالمانه سلب شده و این موضوع به معنای آن است که به او اجازه تعامل با این تصمیم به صورت قانونی داده نشده و تابعیت وی سلب شده است.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.

 

منبع:ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار