به گزارش دفاعپرس از خراسان رضوی، «حسن عابدینی» معاون سیاسی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه رسانههای نوین میتوانند در خدمت معارف رضوی باشند، اظهار داشت: در فضای مجازی زمان و مکان حذف شده و این فضا در میان جوانان و حتی سنین بالا مورد اقبال است و مخاطبان به آن گرایش فراوانی دارند.
حسن عابدینی، با تاکید بر اینکه حتی نسلهای قبلی که با رسانههای سنتی ارتباط داشتند امروزه بسوی رسانههای نوین گرایش دارند، افزود: در این نوع رسانهها کمتر به عمق مسایل پرداخته میشود چرا که اتفاقی که در تمام جهان رخ داده و منحصر به ایران نیست را پوشش میدهند و همین موضوع باعث شده احساسات بر عقل و منطق غلبه کند؛ چون عقل حکم میکند به لایههای بعدی خبر هم برویم ولی مخاطبان امروز به لایههای بعدی کاری ندارند.
داور جشنواره رسانهای امام رضا (ع) افزود: باهمه این ضعفها قدرت امروز رسانه در دست فضاهای جدید است و در عصر ما شبکههای اجتماعی بسیار تاثیرگذار عمل میکنند.
وی با اشاره به اینکه رسانههای نوین میتوانند در خدمت معارف دینی و رضوی باشند و در این زمینه نقش آفرینی کنند گفت: به عنوان نمونه بخش زیادی از جملات تاثیرگذار حضرت علی (ع) در نهج البلاغه میتواند در فضای مجازی منتشر شود و جذاب هم هست.
در حوزه قرآن هم همینطور است پس این فضا ظرفیتهای لازم برای بیان مفاهیم رضوی را دارد و باید دید ما چگونه از این قالبها در خدمت معارف رضوی کمک میگیریم.
معاون سیاسی سازمان صدا و سیما با بیان اینکه «خبر» بیشتر رویداد محور است و باید اتفاقی بیفتد تا بشود آن را به صورت خبر پیگیری کرد، افزود: ما در سازمان صدا و سیما تلاش میکنیم همه رویدادهایی که در حوزه آستان قدس رضوی یا در ارتباط با این آستان مقدس اتفاق میافتد را پوشش خبری دهیم.
عابدینی با تاکید بر اینکه کاری که رسانههای ما نسبت به حضرت رضا (ع) انجام دادهاند در برابر عظمت وجودی آن حضرت بسیار اندک است، تصریح کرد: ما نسبت به امام رضا (ع) دین بزرگی بر گردن داریم که باید آن را ادا کنیم تا به آن جایگاهی که شایسته ائمه به ویژه حضرت رضا (ع) است برسیم.
معاون سیاسی صدا و سیما با بیان اینکه هر ایرانی به امام رئوف ارادت دارد، افزود: نه ما شیعیان که حتی پیروان سایر ادیان به ایشان ارادت دارند و خود را برای عرض ارادت به بارگاه مطهرشان میرسانند که این ابراز ارادتها خیلی کم در رسانههای ما منعکس شده است.
انتهای پیام/