معاون استاندار مازندران:

نشاط سیاسی در گرو داشتن امنیت پایدار برای رشد است

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار مازندران گفت: نشاط سیاسی، اجتماعی و سلامت، در گرو داشتن امنیت پایدار برای رشد در حوزه های مختلف است.
کد خبر: ۲۹۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴ - 13June 2018
نشاط سیاسی در گرو داشتن امنیت پایدار برای رشد استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «احمد حسین زادگان» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران پیش از ظهر امروز در نشست با رسانه های جمعی استان با بیان این که در اکثر جلسات یک ضلع اجزای توسعه را رسانه ها قرار دادیم و از رسانه ها هم انتظار داریم که حمایت کنند، اظهار داشت: نقش رسانه در زمره پررنگ ترین شاخص ها برای رشد و پیشرفت است.
 
معاون استاندار مازندران با اشاره به این که نشاط سیاسی، اجتماعی و سلامت، در گرو داشتن امنیت پایدار برای رشد در حوزه های مختلف است، عنوان کرد: زمینه سازی فعالیت برای احزاب با حمایت از راه اندازی دفاتر احزاب انجام شده است.
 
وی با بیان این که اعتقاد دولت تدبیر و امید بر فعالیت آزاد رسانه ای است و اینکه رسانه ها باید رسالت خود را به درستی انجام دهند، افزود: در این حوزه اما شاید مسایلی رخ دهد که به امنیت عمومی آسیب بزند ولی باید کمک کنیم تا فضای آزاد رسانه ای به حوزه دیگر صدمه نزند.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به این که در مازندران حقوق شهروندی براساس ابلاغ رئیس جمهور در حال پیگیری است و تدوین برنامه های آن نیز انجام می شود، اظهار داشت: در زمینه حقوق شهروندی بازرسانی به صورت نامحسوس برای نخستین بار در مازندران به کارگیری شدند. خط قرمز استانداری مازندران رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع است و در این زمینه پیگیری های جدی صورت می گیرد.
 
حسین زادگان با بیان این که افزایش رضایت مندی مردم اهمیت ویژه ای در دستگاه های اجرایی دارد و از سوی مردم نیز نیازمند فرهنگ سازی هستیم چون باید اعتماد سازی در بین مردم نیز صورت گیرد، تصریح نمود: طرح هایی در استانداری مازندران برای حذف روال اداری زائد انجام شده است تا دخالت انسانی در پاسخ به ارباب رجوع کاهش یابد.
 
معاون استاندار با اشاره به این که شاخص های ارزیابی فرمانداران در 25 آیتم طراحی شده است و فرمانداران باید نمره بالایی بگیرند تا به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: تقویت همگرایی قومی، استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه ها، همکاری با نهادهای غیردولتی، مدیریت سیاسی برای برگزاری انتخابات، استقرار نظام شایسته سالاری با انتصاب جوانان و بانوان در دستور کار معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قرار دارد. دستگاه ها باید تا پایان امسال، عملکرد خود در انتصاب بانوان و کاهش سن مدیریتی را گزارش کنند.
 
حسین زادگان با بیان اینکه باور داریم که در انتصاب بانوان در پست های مدیریتی، عقب افتادگی مضاعفی در استان وجود دارد، گفت: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و به این اندازه باید سهم مدیریتی داشته باشند. انتصاب بانوان نظیر آقایان باید بر اساس شایستگی انجام شود.
 
معاون استاندار با اشاره به این که محرومیت همه نقاط استان به یک اندازه است و ادبیات استاندار در خصوص یکپارچه بودن استان براساس نظر کارشناسی است، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات برای کل استان یکسان است. ممکن است که در حوزه هایی از غرب استان محرومیت بیشتری وجود داشته باشد ولی در نقطه دیگر استان مشکل دیگری وجود دارد.
 
وی با اشاره به این که در حوزه معاونت سیاسی نیز در دو سطح سیاسی و امنیتی معضلات کارگری رسیدگی می شود که حوزه سیاسی جنبه پیشگیری دارد، یاد آور شد: داشتن اطلاعات و اخبار مناسب حتی از طریق رسانه ها برای ورود به معضلات نیز دارای اشکال نیست و رسانه ها را در معضلات کارگری همراه می دانیم.
 
وی با بیان این که حل معضلات اجتماعی فقط از سوی دولت اشتباه است و در بسیاری از آسیب های اجتماعی باید از ظرفیت مردم استفاده شود، اظهار کرد: مواد مخدر و اعتیاد یکی از این موارد است که نیاز به همراهی مردم داریم. در مقاطع مختلف این مشکل به اندازه لازم رسیدگی نشده و در حال حاضر نتیجه این شده که همه باید کمک کنند.
 
حسین زادگان افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری سرلوحه حل معضلات اجتماعی قرار دارد ولی به تحرک بیشتری نیاز داریم. برنامه های خوبی هم تدوین شده که بتوانیم در حل مشکلات اجتماعی گام هایی برداریم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها