حجت‌الاسلام صدیقی در تجمع عاشوراییان فاطمی(س):

نباید "مرگ بر آمریکا" را فراموش کنیم/ اقدامات تازه به دوران رسیده‌ها علیه ایثارگران

امام جمعه موقت تهران گفت: اکنون که دشمن با ماهواره، جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی، جنگ تمام‌عیاری را علیه ما آغاز کرده ما هم باید تاکتیک خودمان و با تأسی از حضرت فاطمه(س) دفاعی تمام‌عیار مقابل آن‌ها داشته باشیم و در هر زمینه‌ای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافقین» را فراموش نکنیم.
کد خبر: ۱۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴ - 03April 2014

نباید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس؛ حجتالاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در تجمع عاشوراییان فاطمی(س) که در میدان هفتم تیر برگزار شد، درباره آموزههایی که باید از محضر حضرت زهرا(س) بیاموزیم، گفت: اولین آموزه اخلاص ایشان است، زیرا حضرت در مقام زندگی مادی اهل ایثار بودند و این را در جبهههای مختلف نشان دادند، بنابر این بالاترین درسی که ایشان به ما آموخت، چشمپوشی از امتیازات مادی در راه خداوند است.

وی با تأکید بر اینکه اولین کسی که فرزندش را در راه حفظ اسلام و ولایت فدا کرد، حضرت زهرا(س) بود، بیان داشت: اینکه کسانی را لباس نو بپوشانیم، دختران جوان را با عزت به خانه بخت بفرستیم، زندانی معسری را آزاد کنیم، همه اینها جزو ارزشها تلقی میشوند و حُسن فاعلی دارند، اما از همه اینها مهمتر نیت است و این در موضوعی است که در عالم برزخ ملاک قرار میگیرد.

صدیقی با بیان اینکه شهدای مفقودالاثر دوران دفاع مقدس همچون حضرت محسن(ع) گمنام هستند و مزاری ندارند، تصریح کرد: این شهدای ما که هیچکس نمیداند پیکرشان کجاست جز خداوند، اینها با خداوند معامله کردند و مانند حضرت محسن(ع) قبرشان مخفی است.   

امام جمعه موقت تهران با اظهار این مطلب که تحقیر و کوچک نکردن دیگران درسی است که با آموزگاری حضرت زهرا(س) آموختهایم، بیان داشت: رزمندگان مظلوم دوران دفاع مقدس افرادی هستند که نهتنها دنبال سیاسیکاری و رأی گرفتن نیستند، بلکه زخم زبان هم به آنها زده میشود و از سوی تازه به دوران رسیدهها کنار زده میشوند، اما چون این عزیزان با خدا معامله کردند هیچگاه صحنه دفاع از انقلاب را ترک نمیکنند.

وی با اظهار اینکه اخلاص و خسته نشدن از کمک به نیازمندان، دومین آموزهای است که باید از محضر حضرت زهرا(س) بیاموزیم، یادآور شد: سومین درس که باید از ایشان بیاموزیم این است که حضرت همه دارو ندارش را برای اطاعت و حمایت از ولایت هزینه کرد تا پرچم توحید همچنان باقی بماند. در واقع این عظمت فاطمه(س) را نشان میدهد، زیرا خود را بلاگردان ولایت میکند.  

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در خاکریز ولایت، سرباز امیر المونین علی(ع) است و در برابر ولی خود سر سوزنی تردید نمیکند، تأکید کرد: زمانی که ارازل و اوباش به خانه علی(ع) حمله کردند و با طناب او را بستند تا با خود ببرند، حضرت زهرا(س) با وجود جانبازی کمربند ولی خود را گرفت تا مانع بردنش شوند، لذا زنان و مردان با ایمان ما هم به تأسی از حضرت فاطمه(س) تا جان در بدن دارند باید از ولایت حمایت کنند.

صدیقی افزود: البته مردم و جانبازان ما در صحنههای مختلف از جمله غائله 18 تیر که در آن اراذل و اوباش قصد حمله به کانون ولایت را داشتند، ولایتمداری خود را اثبات کردند و با حضور در صحنه آن آتش را خاموش کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: وقتی حضرت علی(ع) را دستبسته به مسجد بردند، حضرت زهرا(س) با وجود جانبازی، مقابل مسجد آمد و گفت که پیراهن پدرم را بر سر میکشم و به کنار مزار پدرم میروم و گیسوهای خود را پریشان کرده و نفرینتان میکنم.

وی یادآور شد: در این هنگام سلمان به نزد حضرت زهرا(س) رفتند و گفتند که حضرت علی(ع) خواستند این کار را انجام ندهید؛ حضرت زهرا با شنیدن پیام ولی خود، اطاعات کرد و این درسی است که حضرت فاطمه(س) به ما میدهد یعنی در دفاع از ولایت باید درد خود را فراموش کنیم.

صدیقی با اشاره به اینکه امروز دشمن با مردم ایران کاری ندارد بلکه به دنبال از بین بردن اسلام، عفت زنان، عزت و استقلال ما است، خاطرنشان کرد: اما بعداز اینکه حضرت در بستر جانبازی بودند، سیاسیون تصمیم گرفتند برای سر پوش گذاشتن بر جانباز کردن ایشان، به ملاقات فاطمه(س) بروند ولی وقتی دیدند ایشان آنها را نمیپذیرد، جلوی علی(ع) را گرفتند و از او خواستند اجازه ملاقات را برایشان بگیرد.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) هم بنا به مصلحت از حضرت زهرا(س) خواستند سیاسیون را بپذیرد، لذا وقتی دخت پیامبر (ص) حالت علی (ع) را دید گفت به ایشان فرمود که شما فرمانده من هستید و این خانه هم خانه تو است ومن هم فرمانبردار شما هستم ولی وقتی آنها را پذیرفت اعتنایی به حضور سیاسیون نکرد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: سیاسیون برای کسب رضای خدا به عیادت جانبازان و دیدار خانواده شهدا  نمیروند، چرا که اگر غیر از این بود آنها تا الان کجا بودند؟

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار