افتخاری در نشست خبری:

درصدد نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس در کتب درسی، هنر و رسانه هستیم

رئیس فراکسیون دفاع مقدس گفت: این فراکسیون تلاش دارد با تدوین قوانین به صورت ریشه ای فرهنگ دفاع مقدس را در برنامه‌ها، کتب درسی، هنر، رسانه و مستند سازی نهادینه کند.
کد خبر: ۲۸۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸ - 21September 2014

درصدد نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس در کتب درسی، هنر و رسانه هستیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، لاله افتخاری، رییس فراکسیون دفاع مقدس در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در محل مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: فراکسیون دفاع مقدس در حقیقت با الهام گیری از حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دیگران تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: ما خود را در برابر کسانی که در هر شغل و منصبی بودند با علاقه مندی تمام از این نظام دفاع کردند مسوول می دانیم لذا برای َآشنا کردن نسل سوم که کمتر با آنها آشنا هستند فراکسون دفاع مقدس را تشکیل داده ایم تا بتوانیم خاطرات شهدا و کراماتی که داشته اند را ثبت کنیم.

افتخاری با بیان این مطلب که باید خاطرات تمامی آزادگان ایثارگران و خانواده شهدا ثبت شود، گفت: اگر امروز به این خاطرات پرداخته نشود در آینده نخواهیم توانست آن را جبران کنیم.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات با بیان این مطلب که نمایندگان به گلایه مندی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، فراکسیون دفاع مقدس را در مجلس تشکیل داده اند گفت: این فراکسیون اساسنامه خود را بر پایه اساسنامه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نوشته است.

افتخاری بیان کرد: برای برگزاری هفته دفاع مقدس نشستی را با سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر و جانشین وی محمد حسن نامی داشته ایم و قرار است در این هفته از آسایشگاههایی که عزیزان ما در زمان جنگ به دفاع از میهن پرداخته اند و امروز در این آسایشگاهها نگهداری می شوند، بازدید داشته باشیم.

وی به پیشنهاداتی که در جلسات اعضای فراکسیون با مسوولان و مقامات بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس مطرح شده است اشاره کرد و گفت: در بحث تدوین برنامه ششم پیشنهاداتی نمایندگان و مسوولان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مصوب و مطرح کردهاند و در نظر داریم تا در بودجه 94 بویژه در قانون مالی دولت نیز طرح هایی را مطرح کنیم.

افتخاری در ادامه به برگزاری نوشت افزار اسلامی که در حاشیه نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس امروز با حضور لاریجانی و سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر افتتاح شد، اشاره کرد و گفت: این نوشت افزارهای اسلامی طرح های بسیار زیبایی از شهدا و جانبازان بر روی جلد آن طراحی شده که این امر باعث خواهد شد که نوجوانان و جوانان با این عزیزان آشنا شوند.

رئیس فراکسیون دفاع مقدس بیان داشت: این فراکسیون در نظر دارد از جایگاه خود برای تدوین قوانین دفاع مقدس استفاده کند تا خلاهای قانونی آن برطرف شود تا بتواند با تدوین قوانین به صورت ریشه ای فرهنگ دفاع مقدس را در برنامه ها و کتب درسی و هنر و رسانه و مستند سازی نهادینه کند.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که فرق فراکسیون ایثارگران با دفاع مقدس در چیست و آیا نمی توان فراکسیون دفاع مقدس را با فراکسیون ایثارگران ادغام کرد، گفت: فراکسیون ایثارگران به مسایل ایثارگران می پردازد و یک فراکسیون تخصصی است اما فراکسیون دفاع مقدس تلاش می کند تا آثار و خاطرات جانبازان ایثارگران  خانواده های شهدا و مفقودین را ثبت و ضبط کند و این فراکسیون در جهت گلایه ای که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از نمایندگان داشته است تشکیل شده است.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داعی
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
0
تقاضا داریم که یک شبکه تلویزیونی با نام دفاع مقدس ایجاد شود
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار