آیت الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه تهران:

حاکم شدن روابط بر ضوابط تهدیدی برای نظام است/مسئولان مانع از سقوط جوانان به ورطه تباهی شوند

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که باید مسئولان تمام همت خود را معطوف کنند تا مانع از سقوط جوانان به ورطه فساد و تباهی شوند، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان این کار را نکنند، سیلی سختی در دنیا و عذاب سختی در آخرت در انتظار آنها خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ - 24October 2014

حاکم شدن روابط بر ضوابط تهدیدی برای نظام است/مسئولان مانع از سقوط جوانان به ورطه تباهی شوند

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله  محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران ضمن دعوت همگان به تقوا و عرض تسلیت بهمناسبت حلول ماه محرم اظهار داشت:از خداوند مسئلت مینمایم به امت عزادار ما توفیق بهرهگیری از این واقعه بزرگ را عنایت فرماید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که حق غالب است و باطل شکست میخورد، تصریح کرد: امام راحل(ره) فرمودند که خون بر شمشیر پیروز است. بنابراین حالا که جبهه حق پیروز و جبهه باطل مغلوب است باید دقت کنیم که از مسیر الهی جدا نشویم.

موحدی کرمانی افزود: اگر فرهنگ مبتذل غرب را با ماهوارهها و اینترنت به روی جوانان معصوم باز کنیم باید منتظر سرنوشت اندلس برای کشور باشیم.

وی با تأکید بر این که باید مسئولان تمام همت خود را معطوف کنند تا مانع از سقوط جوانان به ورطه فساد و تباهی شوند، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان این کار را نکنند، بدانند که سیلی سختی در دنیا و عذاب سختی در آخرت در انتظار آنها خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیا این است معنای فرهنگی که مقام معظم رهبری فرمودند؟ آقا فرمودند که "فرهنگ مهمتر است و باید مدیریت جهادی باشد"؛ آیا معنای مدیریت جهادی و سال فرهنگ این است؟ خداوند همه ما را از خواب غفلت بیدار کند.

موحدی کرمانی با تاکید بر این که اگر گناه نمایان شود، مسئولیتش گریبان همه را میگیرد، یادآور شد: در برابر گناه آشکار، همه مسئول هستند.

وی در ادامه با بیان این که خدا نکند روابط بر ضوابط حاکم شود، تصریح کرد: اینها خطراتی است که نظام را تهدید میکند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش  با تاکید بر این که واقعه جانسوز عاشورا حاوی 2 بینش است، اظهار داشت: بینش اول، این که دشمنان متوجه شوند این مصائب بزرگی که بر شخصی چون سید الشهدا و اهل بیت و یارانش وارد میشود، دل هر انسانی را میسوزاند و بی اختیار اشک و ناله آنها جاری میشود.

موحدی کرمانی افزود: این اشکها و نالهها خیلی ارزش دارد و توصیه فراوان در مورد عزاداری و نوحهسرایی شده است؛ حتی پیامبران و انبیاء الهی هم در عزای سید الشهدا ناله زدند، اشک ریختند و سوختند.

وی به نکته دوم که در تکامل و تداوم این حرکت ارزنده است، اشاره و تأکید کرد: وقتی این مصائب را میبینیم، باید در کنار آن مطلب دیگری را هم متوجه باشیم و این که چرا این همه مصیبت بر اهل بیت(ع) وارد شد و آیا امام حسین(ع) و یارانش غافلگیر و گرفتار شدند یا مسئله چیز دیگری است؟   

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنها آگاهانه از این مصائب استقبال کردند و شوق شهادت و شوق لقاءالله داشتند، ولی ریشه این شوق در چه چیزی است؟ به چه دلیل امام حسین(ع)، یاران و اهل بیتش عاشقانه به سوی قتلگاه حرکت کردند؟ امام حسین(ع) احساس کرد که اسلام در خطر است و اگر بخواهد دین بماند، راهی جز شهادتش نیست.

موحدی کرمانی با تاکید بر این که کربلا برای ما درس است، اظهار داشت: گاهی انسان برای یاری و پیشرفت دین و رضای خدا، نیاز است که هرچه دارد بدهد و از گرفتاریها استقبال کند؛ این درس بزرگی است که باید از عاشورا بگیریم و معنای ولایت اینجا ظاهر میشود.

وی با بیان این که جنگ عاشورا و کربلا، جنگ فرد و شخص نبود، بلکه جنگ دو مکتب و فرهنگ بود، تصریح کرد: یک طرف این مبارزه استکبار و فرماندهیاش دست کسی بود که همه چیز را برای خودش میخواست و فرمانده جبهه دیگر حاضر بود برای نجات انسانها از جهالت و اسارت، جان دهد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در پایان خطبه اول خاطرنشان کرد: مشخص است که کدام یک از دو جبهه غالب هستند و در دل مردم جای دارند؛ در یک طرف صداقت و در طرف دیگر دروغ و تهمت بود و وقتی این دو جبهه مقابل هم قرار گرفتند، جبهه حق به وظیفه خود عمل کرد و پیروز، و جبهه باطل نابود شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار