بیست و پنجمین جلسه «سینماروایت» عنوان شد

استفاده از پیمان معادی در جهت القای عرب بودن ایرانیان/"کمپ اشعه ایکس" می گوید با سوادهای مسلمان عاشق جادو هستند!

بیست و پنجمین جلسه از سلسله نشستهای نمایش فیلم "سینماروایت" با نمایش درام "کمپ اشعه ایکس" ساخته پیتر ستلر برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ - 24November 2014

استفاده از پیمان معادی در جهت القای عرب بودن ایرانیان/

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس در نشست گپ و گفت علاوه بر عباس کریمی روزنامه نگار و منتقد هنری، محمدصادق باطنی کارشناس سینما هم حاضر بود. عباس کریمی به مانند همیشه از عنوان فیلم آغاز کرد و گفت: «اسم فیلم شناسنامه آن است. پس باید پرسید چرا کمپ اشعه ایکس؟ در صورتی که اگر نام فیلم گوانتانامو بود عقلانی تر به نظر می رسید. به نظر می رسد استفاده از اشعه ایکس وجهی نمادین دارد از این بابت که فیلم به زعم خود میخواهد تصویری از زندانیان گوانتانامو را آشکار کند درست همان طور که اشعه ایکس این قابلیت را دارد که ماهیت درونی اشیاء را نمایان کند.»

کریمی بلافاصله بحث را به حضور پیمان معادی در این فیلم کشاند و افزود:«پیمان معادی بازیگر خوبی است ولی بازی کردنش در این فیلم تعجب آور است آن هم به دلیل کیفیت پایین فیلم که حتی در خودِ هالیوود هم درجه 3 محسوب میشود.»

این منتقد در توصیف نقاط ضعف فیلم اذعان داشت:«اول از همه کندی فیلمنامه است که باعث میشود مخاطب نتواند ارتباط لازم را با اثر بگیرد و بعد از آن شخصیت پردازی ضعیف کار است که به فیلم صدمه زده است.»

عباس کریمی با اشاره به استفاده از نمادی به نام کتاب "هری پاتر" در این اثر گفت:«در چند جای فیلم می بینیم کاراکتر علی که مسلمان و البته تحصیلکرده است از علاقه خود به هری پاتر گفته و حتی به صراحت میگوید از کتاب دوم این سری خوشش نیامده چون جادویش کم بوده است؛ نتیجه آن که فیلم می خواهد بگوید تحصیلکردگان مسلمان عاشق جادو هستند و در این مسیر بدش نمی آید که به دروغ مسائل خرافی را به اسلام نسبت دهد.»


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار