ربیعی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

تاسیس اولین بیمارستان ضایعات نخاعی کشور در تهران/ دین اسلام به معلولان توجه ویژه‌ای دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلول، گفت: در قرآن کریم و دین مبین اسلام به معلولان توجه ویژه‌ای شده که این موضوع نشان از اهمیت توجه به این قشر دارد.
کد خبر: ۳۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ - 05December 2014

تاسیس اولین بیمارستان ضایعات نخاعی کشور در تهران/ دین اسلام به معلولان توجه ویژه‌ای دارد

 به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلول، گفت: در قرآن کریم و دین مبین اسلام به معلولان نیز توجه ویژهای شده که این موضوع نشان میدهد ما باید به این قشر توجه خاص کنیم.

ربیعی اشاره کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و سفارش امام راحل بیمه دار شدن همه اقشار جامعه بود که در هفته های آتی جشن بزرگی به همین منظور برگزار خواهد شد.

وزیر کار با اشاره به فرایند ثبت نام همه اقشار تصریح کرد: هماکنون دفترچههای بیمه به تمامی آحاد مردم اختصاص داده شده و خوشبختانه مشکلی در مورد بیمهدار شدن ایرانیها وجود ندارد.

ربیعی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در وزارتخانهاش را فقرزدایی بیان کرد و گفت: در سال جاری دو نوبت سبد امنیت غذایی به 8 میلیون نفر تعلق گرفت که در تلاشیم با افزایش منابع جدید تعداد این افراد را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: در مورد مسکن معلولان در بودجه و بند هدفمند کردن یارانهها ردیفهای مناسبی در نظر گرفته شده که امیدواریم در سال جاری این موضوع عملیاتی شود.

وزیرکار با اشاره به این مطلب که عمده ایجاد معلولیت ناشی از مباحث ژنتیکی است، ادامه داد: قسمت دیگری  از معلولیت ها، مربوط به حوادث رانندگی است که سالانه 300 هزار معلول از تصادفات رانندگی و حوادث شغلی به وجود می آید.

وی ادامه داد: به زودی اولین بیمارستان ضایعات نخاعی کشور در تهران تاسیس میشود و در آینده ای نزدیک در سه استان دیگر کشور نیز این نوع بیمارستان احداث خواهد شد.

ربیعی در خاتمه به بودجه سال 94 کشوراشاره کرد و گفت: در تلاشیم که در بودجه سال 94 اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات لازم برای معلولان را افزایش دهیم تا شرمنده این قشر نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها