عملیات «لبیک یا رسول الله» در روز هفتم؛

آزادی بیش از ۵۰ روستا در مرز صلاح‌الدین/سلاح جدید نیروهای مردمی برای شکار داعش

روز هفتم عملیات آزادی «صلاح‌الدین»، با روحیه بالای مبارزان نیروهای امنیتی و مسلح عراقی به دلیل پیروزی‌های استراتژیک روز گذشته آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ - 07March 2015

آزادی بیش از ۵۰ روستا در مرز صلاح‌الدین/سلاح جدید نیروهای مردمی برای شکار داعش

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، نیروهای مسلح عراقی که با عشائر و نیروهای داوطلب مردمی پشتیبانی میشوند، امروز هفتمین روز عملیات آزادسازی «صلاحالدین» را آغاز کردند.

این در حالی است که در پی پیروزیهای پیاپی آنها در این عملیات، روحیه مبارزان بالاتر رفته و در مقابل موجی از وحشت و تردید به جان تکفیریها افتاده است.

سلاح جدید نیروهای داوطلب مردمی برای شکار تکفیریهای داعش


 پایگاه خبری عراقی «الیوم الثامن» از ابتکار جدید نیروهای داوطلب مردمی در نبرد با داعش خبر داد و تصویری از این ابتکار را بر روی خروجی خود گذاشت.

در این تصویر یک دستگاه پلکانی دیده میشود که روی یک کامیون نصب شده و بر بالای آن یک محفظه ضد گلوله نصب شده و در داخل این محفظه یک تفنگ مخصوص تکتیراندازی نصب شده است.

بر اساس این گزارش، این پلکان قابل صعود و نزول است. فرد تکتیرانداز ابتدا وارد محفظه مورد نظر میشود و سپس این محفظه برای ارتفاع مورد نظر برای هدف قرار دادن تکفیریهای داعش تنظیم میشود.



چند روز پیش نیز، همین نیروهای داوطلب، تانک دست ساز بزرگی را که در بصره از بقایای یک نفربر و چندین تانک ساخته شده بود، وارد میدان عملیات «صلاحالدین» کردند.

بیش از 50 روستای مرزی استان «دیالی» با «صلاحالدین» آزاد شدند


سرلشگر ستاد «جمیل الشمری» فرماندهی پلیس استان دیالی گفت که تمام روستاهای موجود در حد فاصل میان این استان تا استان صلاحالدین از دست تکفیریهای داعش آزاد شده است.

وی افزود: تمام روستاهای کشاوری در این حد فاصل از طرف ناحیه «العظیم» که به بیش از 50 روستا میرسد، کاملا آزاد و پاکسازی شدهاند و به زودی به نیروهای امنیتی کشور تحویل داده خواهند شد تا مانع بازگشت تکفیریهای داعش شوند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس دیالی با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی، مسافتی بالغ بر 40 کیلومتر را در عمق صلاحالدین پیشروی کردهاند و تاکنون مناطق استراتژیک متعددی را طی چند روز گذشته آزاد کردهاند.

3 خودروی بمبگذاری شده داعش در شمال تکریت هدف قرار گرفت


نیروی هوایی عراق، 3 خودروی بمبگذاری شده داعش را که در حال تلاش برای رسیدن به نیروهای امنیتی در منطقه «کصیبه» در شمال تکریت بود، منفجر کرد

تکفیریها که در نبرد با نیروهای داوطلب و نیروهای ارتش، متحمل خسارات زیادی شدهاند، با مینگذاری و بمبگذاریهای کنار جادهای تلاش میکنند تا پیشروی نیروهای مسلح عراقی به سوی مرکز شهر تکریت را کند کنند و از سوی دیگر با خودروهای بمبگذاری شده تلاش میکنند، کاروانهای نیروهای مسلح را هدف قرار دهند زیرا وقوع چنین انفجاری و کشتار شمار زیادی از نیروهای مسلح میتواند، اندکی روحیه از دست رفته عناصر داعش را به آنها بازگرداند.

تصویر صدام در سنگرهای داعش

یکی از نیروهای داوطلب مبارزه با داعش که در حال نبرد در استان «صلاحالدین» است در گفتوگو با پایگاه خبری «الفرات نیوز» گفت که در برخی سنگرهای داعش پس از تصرف، عکسهای صدام پیدا میشود.

وی گفت که اغلب سرکردههای نظامی داعش از افسران گارد ریاستجمهوری «صدام» و حزب بعث هستند و پیدا شدن این عکسها نیز این وابستگی به حزب منحله بعث را ثابت میکند.



تمرد برخی انتحاریهای داعش


نیروهای داوطلب مردمی مبارزه با داعش، امروز اعلام کردند که بر اساس اطلاعات به دست آمده از تکفیریهای داعش، شماری از انتحاریهای این گروه تروریستی از دستور سرکردههای خود مبنی بر انفجار خود، خودداری کردهاند. این مسئله بیانگر وجود شکاف در صفوف داعش و ایجاد موجی از وحشت و تردید میان عناصر آن است.

زخمیهای داعش در یکی از بیمارستانهای «تکریت»

پایگاه خبری عراقی «الیوم الثامن»، در خبری نوشت که شماری از عناصر گروه تکفیری داعش که در عملیات صلاحالدین زخمی شدهاند در یکی از بیمارستانهایی که هنوز در دست تکفیریها است، تحت مداوا قرار میگیرند.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها