هشدار ناوشکن ایرانی به ناوهای ائتلاف غربی - عربی

ناوگروه ۳۴ نداجا ناوهای جنگی آمریکا و فرانسه را وادار به تغییر مسیر کرد

ناوگروه سی و چهارم نیروی دریایی ارتش در بدو ورود به تنگه استراتژیک «باب‌المندب» با هشدار به بالگردها، ناوها و هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی که قصد عدم رعایت فاصله پنج مایلی با این ناوگروه را داشتند، آن‌ها را وادار به تغییر مسیر کرد.
کد خبر: ۴۶۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ - 10May 2015

ناوگروه ۳۴ نداجا ناوهای جنگی آمریکا و فرانسه را وادار به تغییر مسیر کرد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، ناوگروه ۳۴ نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران به گلوگاه تنگه باب المندب رسید.

این چندمین بار است که ناوگروه ۳۴ ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از منافع اقتصادی ایران در آبهای بین المللی طول ۴۰۰ مایلی خلیج عدن را طی کرده و به اسکورت کشتیهای تجاری ایران و ماموریتهای محوله پرداخته است.

شب گذشته که ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی از ۳۰ مایلی بندر عدن یکی از مهمترین بنادر کشور یمن میگذشت باز حساسیت کشورهای ائتلاف ازجمله امریکا و فرانسه نسبت به حضور ناوگروه ۳۴ جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن زیاد شد و بالگرد و هواپیما و ناو خود را به سمت ناوشکن البرز و ناو لجستیک بوشهر فرستادند و میخواستند حدود پنج مایلی ناوگروه را رد کنند که با هشدار جدی افسران فرماندهی ناوشکن البرز، از ناوگروه ایران عذرخواهی کردند و مسیر خود را تغییر دادند.

هماکنون ائتلاف غربی - عربی برای بمباران شهرهای مختلف یمن ایجاد شده است و ناوشکنهای کشورهای ائتلاف فقط مشغول جنایتهای خود در یمن هستند و حتی کشتیهای آنها که دچار حادثه و تجاوز دزدان دریایی میشوند به کمک آنها نمیروند.

چند روز گذشته ناوگروه ۳۴ ارتش یک فروند کشتی تجاری خارجی را از دست دزدان دریایی نجات داد چرا که این کشتی تجاری بارها از کشورهای ائتلاف خواسته بود که به او کمک کنند اما هیچ جوابی نشنیدند و درآخر دریادلان نیروی دریایی ارتش به کمک او شتافتند.

صبح امروز ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به گلوگاه تنگه استراتژیک باب المندب رسید و صحنههایی بسیار زیایی از انبوه کشتیهای تجاری و نفتکشهای کشورهای مختلف برای عبور از تنگه هرمز و ورود به دریای سرخ را به چشم دید.

تنگه استراتژیک باب المندب راه ورودی اقیانوس هند به دریای سرخ و دریای مدیترانه است و گلوگاهی میان سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست.

لازم به ذکر است، ناوشکن البرز در چند روز اخیر نیز به هواپیماها و ناو جنگی آمریکا در خلیج عدن هشدار داده و آنها را وادار به تغییر مسیر کرده بود. (خبر مربوطه را در اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
S500
|
-
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
1
0
یه ناو هواپیمابر از چینیا بخرید و از روش 5 تا بسازین و چندتا از جنگنده جدیدی که روسیه میخاد رونمایی کنه بخرید و روش سوار کنید اونوقت تازه میشه ناوهای جنگی رو کاملا پشتیبانی کرد
ایران تا کی میتونه با چندتا ناو و شناور جنگی دوام بیاورد
الان روسیه اینو فهمیده و با چین قرارداد بسته واسه ناو
نظر شما
پربیننده ها