جدیدترین اثر علمدار سینمای دفاع مقدس/

"بادیگارد" حاتمی‌کیا مقابل دوربین می‌رود

فیلمنامه‌ای که امروز در سال ۱۳۹۴ و به زودی مقابل دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا خواهد رفت، ماحصل یک تلاش حدوداً ۵ ساله مطالعه و تحقیق و نگارش حاتمی‌کیا بر اساس یک دغدغه و طرح شخصی است.
کد خبر: ۴۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ - 09June 2015

به گزارش خبرنگار فرهنگ وهنر دفاع پرس، ابراهیم حاتمی کیا کارگردان مطرح سینمای ایران که تاکنون فیلم های بسیار ارزشمندی را در حوزه دفاع مقدس نویسندگی و کارگردانی  کرده است در جدیدترین تجربه کارگردانی خود سراغ موضوع بسیار حساس و جذابی به نام محافظان شخصیت های سیاسی رفته است.

تاریخچه شکلگیری ایده فیلمنامه سینمایی “بادیگارد” هجدهمین اثر ابراهیم حاتمیکیا که اینروزها گمانهزنیهای متعددی درباره آن صورت میگیرد به اواخر دهه ۸۰  باز میگردد.

فیلمنامهای که امروز در سال ۱۳۹۴ و به زودی مقابل دوربین ابراهیم حاتمیکیا خواهد رفت، ماحصل یک تلاش حدوداً ۵ ساله مطالعه و تحقیق و نگارش حاتمیکیا بر اساس یک دغدغه و طرح شخصی است.

حاتمیکیا در طی این سالها برای به ثمر رسیدن این طرح و تبدیل آن به فیلمنامه دلخواه خود با دقت و وسواسهای مرسوم و شناختهشده ابراهیم حاتمیکیا که همگان از آن مطلعند، به صورت شخصی دست به تحقیقات جامع و گستردهای زده و با افراد گوناگون از طیفهای مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و همچنین کارشناسان فنی ذیربط به گفت و گو نشسته است. امری که نه تنها برای ابراهیم حاتمیکیا که البته به سختگیری در این حوزه معروف است که در ارتباط با نگارش هر فیلمنامهای توسط هر فیلمنامهنویسی به شدت متداول و ضمناً ضروری است.

نگارش نسخه اولیه فیلمنامه “بادیگارد” پس از طی این مراحل و جمعآوری تحقیقات صورت گرفته و البته پس از درآمیختهشدن با دلمشغولیهای شخصی فیلمنامهنویس و عبور از صافی ذهن وی، بیآنکه الزاماً محصور در شنیدهها و در بند تحقیقات و گفت و گوهای صورت گرفته باشد در اواخر سال گذشته به پایان رسیده است.

در بهار سال جاری این فیلمنامه با توجه به مساعدبودن شرایط تولید فیلم مجدداً بازنویسی شده و هماکنون نسخه نهایی فیلمنامه آماده است تا در برابر دوربین ابراهیم حاتمیکیا تصویر گردد.

پرویز پرستویی بازیگر توانمند و صاحبنام سینمای ایران پس از ایفای نقشهای به یاد ماندنی در فیلمهای سینمایی “آژانس شیشهای”، “روبان قرمز″، “موج مرده”، “به نام پدر” و سریال تلویزیونی “خاک سرخ”، برای ششمین بار در مقام  نقش نخست فیلم سینمایی “بادیگارد” مقابل دوربین ابراهیم حاتمیکیا قرار خواهد گرفت.

محمود کلاری مدیر فیلمبرداری باسابقه و شاخص سینمای ایران پس از گذشت حدود بیست سال از همکاری با ابراهیم حاتمیکیا در فیلم به یاد ماندنی  “از کرخه تا راین”  تابستان ۹۴ یک بار دیگر به عنوان مدیر فیلمبرداری پشت دوربین فیلم سینمایی “بادیگارد” تازهترین اثر ابراهیم حاتمیکیا قرار میگیرد.

فیلم سینمایی بادیگارد هجدهمین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمیکیا است که پروانه ساخت این فیلم در تاریخ ۲۷ اردیبهشتماه ۱۳۹۴ به تهیهکنندگی خود ایشان صادر گردید.

پیشتولید فیلم سینمایی بادیگارد از نیمه اردیبهشت ماه و با برگزاری جلسات روخوانی فیلمنامه، انجام همزمان  بازنویسی نهایی فیلمنامه و انتخاب عوامل فیلم آغاز شده و بر اساس برنامهریزیهای تا پایان خرداد ماه نیز ادامه خواهد یافت.

فهرست عواملی که تاکنون همکاریشان با ابراهیم حاتمیکیا در این پروژه قطعی شده به شرح زیر میباشد:

مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، مدیرتولید: محمدصادق آذین، مدیر پروژه : احسان محمد حسنی، مدیر صدابرداری: بهمن اردلان، تدوین: مهدی حسینیوند، طراح صحنه و لباس: دکتر محمدرضا شجاعی، طراح چهرهپردازی: ایمان امیدواری، مدیر جلوههای ویژه: هادی اسلامی، مدیر برنامهریزی: علیرضا صالحی، بازیگردان: رضا بختیاری
عکاس: اسماعیل حاتمیکیا، مدیرتدارکات: محمدرضا صادق، مستندسازی پشت صحنه: یوسف حاتمیکیا، مجریطرح: پژمان لشکریپور، بازیگران: پرویز پرستویی و مریلا زارعی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار